В роботі з внутрішньо переміщеними особами підвідомчі управління Фонду керуються насамперед Законом України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” від 20.10.2014 №1706-VII (зі змінами). Призначення та виплата пенсії особам, місце проживання/перебування яких зареєстровано на тимчасово непідконтрольній території України, здійснюється у порядку, визначеному постановами Кабінету Міністрів від 05.11.2014 №637 “Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам”, від 08.06.2016 №365 “Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам” та постановою Пенсійного фонду України від 07.07.2014 №13-4 “Про органи, що здійснюють виплату пенсій та надання соціальних послуг громадянам України, які проживають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя”.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 №365 затверджено Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (далі Порядок). Відповідно до пункту 5 Порядку для відновлення соціальних виплат внутрішньо переміщена особа, а у визначених законодавством випадках — її законний представник подає відповідну заяву до органу, що здійснює соціальні виплати на території, де зазначена особа перебуває на обліку за місцем її фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування.
До заяви додається копія довідки про ввзяття на облік внутрішньо переміщеної особи та надається оригінал такої довідки. Пунктами 11, 12 вищезазначеного Порядку, визначено, що комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворених районними, районними у м. Києві і Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі — Комісія) приймають рішення про призначення (відновлення) соціальної виплати з моменту припинення її виплати. Комісія розглядає подання протягом п”яти робочих днів з дня отримання такого повідомлення. Орган, що здійснює соціальні виплати та структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, на підставі рішення Комісія призначає (відновлює) таку соціальну виплату з місяця, в якому надійшла заява внутрішньо переміщеної особи, та здійснює повернення сум недоотримання соціальних виплат за минулий період відповідно до законодавства. Виплата пенсій громадянам України, які переміщуються на територію нашої області з тимчасово окупованої території АР Крим проводиться після надходження паперової пенсійної справи та рішення Комісії. Із районів проведення антитерористичної операції — після надходження електронної пенсійної справи та рішення Комісії. За взятими на облік електронними пенсійними справами виплата пенсій здійснюється за додатковими відомостями.
Причинами зупинення виплати пенсії можуть бути: закінчення терміну виплати (пенсії по інвалідності та у зв”язку із втратою годувальника); виїзд за кордон або зміна місця проживання в межах України.
З метою надання підтримки громадянам України, які переміщуються в область з тимчасово окупованої території, належного рівня їх соціального захисту і безоплатної правової допомоги в Херсонському управлінні обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області забезпечено функціонування “гарячої” телефонної лінії, розроблено буклети з інформацією про порядок виплати пенсій, визначено представників для участі у Комісіях з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам для своєчасного виріщення питань.
Так, начальник Херсонського відділу обслуговування громадян №4 щочетверга бере участь у Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам в управлінні праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради.
Начальник Херсонського відділу
обслуговування громадян № 4
Катерина Педченко