УВАГА!!!! Для мешканців та суб’єктів господарювання у сфері громадського харчування, реалізації та транспортування харчових продуктів і питної води!!!! >
< Про переведення з одного виду пенсії на інший
20.07.2017 09:28 Вік: 7 yrs
Категорія: Корисна інформація

Актуальні питання, з якими звертаються внутрішньо переміщені особи з Донецької та Луганської областей


 

·        Якщо пенсіонер з 2014 року отримував пенсію на підконтрольній території, чи потрібно йому надати до управління Пенсійного фонду довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?

Такому пенсіонеру виплата пенсії проводилась до 01.02.2015 без надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Для поновлення виплати пенсії, припиненої з 01.02.2015 у зв’язку з відсутністю реєстрації як внутрішньо переміщена особа, пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509.

·        Як здійснюється виплата пенсій після прийняття рішення про їх відновлення або призначення?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 615, уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ “Ощадбанк”. Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакету документів, в тому числі, що підтверджують особу та її статус, до відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.

Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв’язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ “Ощадбанк” та надати до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.

Таку заяву можливо залишити у банку, співробітники якого передадуть її до органу Фонду.

Крім  того,  відповідно  до  постанови  Кабінету  Міністрів  України  від 14.03.2016  № 167 для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.

Для оформлення платіжної картки, яка є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі слід звернутись до управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку із документами, що посвідчують особу, довідкою про взяття на обліку внутрішньо переміщеної особи, фотокарткою та засвідчити в органі Фонду відповідну заяву.

·        Чи можливе переведення виплати пенсії на підконтрольну територію за зверненням родичів пенсіонера або за довіреністю?

Ні, заява про запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації).

Це передбачено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846.

·        Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фонду України на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?

Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання таких виплат відповідно до законодавства.

До заяви про виплату допомоги на поховання необхідно надати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, виданий територіальним органом Міністерства юстиції України у порядку, визначеному чинним законодавством щодо проведення державної реєстрації смерті, а також документи, що підтверджують статус заявника.

 

Заступник начальника відділу з питань призначення та перерахунку пенсій № 2

                             Херсонського об’єднаного управління Пенсійного фонду України                                                                                                  Людмила Матковська