Херсонські бізнесмени і податкова почнуть відносини з чистого листа
Під таким девізом пройшов семінар з представниками бізнесу міста Херсона, який відбувся 10 липня у приміщенні Дніпровської районної у м. Херсоні ради.
Як відзначив начальник ДПІ у м. Херсоні Сергій Олефіренко, вже на сьогодні створено ряд позитивних сервісів, які значно полегшують процес податкового обслуговування платників податків, економлячи їх час і кошти.
Крім того, на громадське обговорення винесено ряд важливих питань для бізнесу. Насамперед – це проект закону про податковий компроміс, який передбачає звільнення від відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 січня 2014 року.
Суб`єкт господарювання під час дії податкового компромісу за такі податкові періоди подає відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань та сплачує 15% суми заниженого зобов’язання. При цьому 85 % такої суми вважається погашеною, штрафні санкції не застосовуються та пеня не нараховується. Також змінено підходи до проведення контрольно-перевірочних заходів, скасовано вимоги обов’язкових донарахувань за наслідками перевірок. Запроваджено ризикоорієнтовану систему відбору до проведення документальних перевірок тощо.
В ході зустрічі проінформовано про переваги подання звітності в електронному вигляді, використання загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу «ЗІР», «Електронного кабінету платника податків» та функціонування сервісу «Пульс».
Засоби індивідуального захисту для військовослужбовців звільнено від оподаткування
1 липня 2014 року парламент ухвалив Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо спеціальних засобів індивідуального захисту та лікарських засобів). Цим Законом звільнено від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України спеціальних засобів індивідуального захисту та ліків згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, під час проведення антитерористичної операції.
Тобто підрозділ 2 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України доповнено новим підпунктом такого змісту: «Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:
- спеціальні засоби індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори); бронежилети, виготовлені відповідно до військових стандартів або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону;
- лікарських засобів та медичних виробів відповідно, що призначені для використання закладами охорони здоров’я для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я».
Змінилися ставки ЄСВ
Відповідно Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» з 1 травня 2014 року для осіб, які виявили бажання брати участь в одному з видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, змінено розмір єдиного внеску.
Це стосується наступних категорій осіб:
- для членів фермерського господарства, особистого селянського господарства розмір єдиного внеску за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття становить 0,5%, пенсійне страхування - 34,3%;
- громадяни України, які працюють за межами України та повинні добровільно сплачувати на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - 0,5%.
Херсонська податкова перевіряє дистанційно!
З метою вдосконалення системи адміністрування податків і зборів Міндоходів України запровадило сервіс «Електронна перевірка». Він дає змогу вирішити проблеми дистанційного обслуговування платників податків, підвищити якість і зменшити термін проведення перевірки; надасть як платникам податків, так і контролюючим органам упевненості у правильності та в повноті оподаткування здійснених фінансово-господарських операцій, мінімізує вплив людського фактору.
Відповідно до листа Міндоходів „Щодо удосконалення практики застосування підзаконних нормативних актів”, документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою є перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником із незначним ступенем ризику, визначеним згідно з п. 77.2 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), до контролюючого органу, у якому він перебуває на податковому обліку.
Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Територіальний орган Міндоходів на підставі інформації із Заяви та доданих до неї документів приймає рішення про проведення /непроведення такої перевірки.
Рішення про непроведення перевірки може бути прийнято, якщо встановлено, зокрема, такі обставини: період, який підлягає перевірці відповідно до Заяви, уже охоплено документальною плановою чи позаплановою перевіркою; бухгалтерський облік (в електронному вигляді) ведеться з порушенням Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій; ненадання платником разом із Заявою документів в електронній формі, які згідно із ПКУ пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, у форматі, установленому п. 85.2 ПКУ.
Як платнику, який звітує засобами електронного зв’язку подати пояснення до декларації?
При поданні податкових документів в електронній формі платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Враховуючи це, платники, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку можуть подавати пояснення, копії дозволів тощо, які не мають затвердженого формату (стандарту) електронного вигляду, до контролюючих органів особисто або через уповноважену на це особу.
Також, такі документи можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
Нагадаємо, подане платником доповнення до декларації, яке складене за довільною формою вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання.
Херсонський бізнес „повернув” собі 24 млн грн ПДВ
Протягом першого півріччя цього року херсонський бізнес отримав на рахунки 23,8 млн грн у вигляді відшкодованого податку на додану вартість (ПДВ). В середньому, херсонським суб’єктам господарювання держава щомісяця відшкодовує 4 млн грн ПДВ.
Загалом, цього року 18 херсонських підприємств отримали на свої рахунки бюджетну компенсацію. Основна сума відшкодованого ПДВ припадає на підприємства, які займаються виготовленням обладнання для різних сфер діяльності та експортують власну харчову та іншу продукцію.
Нагадаємо, що, з 1 січня 2014 року підприємства із позитивною податковою історією можуть проходити прискорену процедуру відшкодування ПДВ. Для них термін камеральної перевірки (обов’язковий елемент процедури відшкодування ПДВ) скоротився з 20 до 5 днів.
Крім того, Міндоходів України надає можливість платникам ПДВ отримати бюджетну компенсацію шляхом оформлення облігацій внутрішньої державної позики з терміном обігу 5 років.
Херсонці застрахували себе на 400 тис. гривень
Згідно із Законом України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", особи, які досягли 16-річного віку та не належать до кола осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню мають право на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Цього року вже понад 20 херсонців скористали таким правом забезпечити собі гідну пенсію. Вони сплатили до цільового фонду майже 131 тис. гривень.
Ще 48 херсонців уклали договори про добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленим похованням. Загальна сума сплаченого внеску за даним видом страхування склала понад 261 тис. грн.
Таким чином, цього року херсонці фактично застрахували себе майже на 400 тис. гривень
На екологію Херсона зібрано більше 2 млн гривень
З початку року херсонські платники екологічного податку сплатили до бюджетів усіх рівнів майже 2,1 млн грн цього податку. У середньомісячному виразі це майже 350 тис. гривень.
Загалом у Херсоні 306 суб’єктів господарювання сплачують екологічний податок.
Нагадаємо, що згідно із нормами Бюджетного кодексу України, надходження від екологічного податку мають бути використані виключно на природоохоронні заходи. Екологічний податок – це економічний важіль для компенсації негативного впливу на природу. Тож кошти, що надійшли до міського бюджету будуть використані в цілях благоустрою міста, на озеленення, охорону підземних вод Херсону, інвентаризацію об’єктів зеленого господарства та на інші екологічні програми нашого міста.
За ухилення від оподаткування порушники податкового законодавства заплатили 11 млн грн штрафів
Протягом січня-квітня цього року аудитори ДПІ у м. Херсоні провели та узгодили результати 283 документальних перевірок підприємств.
За їх результатами херсонські порушники податкового законодавства вже сплатили до бюджету понад 11 млн грн податків та штрафних санкцій. Крім того, ревізори ДПІ у м. Херсоні зменшили на 700 тис. грн. заявлені до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість.
Додамо, що система податкового контролю постійно удосконалюється. Завдяки цьому підвищується якість та ефективність такого контролю. Вже декілька років поспіль до плану-графіку перевірок включаються лише ризикові підприємства. Діяльність сумлінних платників податків, які працюють в рамках закону, не перевіряють.