Херсонці заради захисту Батьківщини перерахували до бюджету 10,3 млн військового збору
Саме такою сумою військового збору поповнили державну скарбницю мешканці Херсону з початку його запровадження. Лише протягом жовтня херсонці на потреби армії сплатили майже 4,1 млн гривень цього збору.
Нагадаємо, 1,5% військовий збір справляється збір із доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, а також із виграшів у грошові лотереї.
Визначену суму військового збору слід перераховувати до бюджету за правилами, встановленими для податку на доходи. Тобто, у разі виплати доходу у не грошовій формі, військовий збір потрібно сплатити протягом банківського дня, наступного за днем такої виплати. Так само треба діяти й у разі виплати доходу податковим агентом із каси готівкою.
Якщо податковий агент нарахував дохід, але не виплатив його, військовий збір потрібно перерахувати до бюджету не пізніше 30 числа місяця, наступного за місяцем нарахування доходу.
20 листопада – останній день подання звітності
Нагадуємо, 20 листопада – граничний строк подання наступної звітності за жовтень 2014 року:
- податкової декларації з ПДВ платниками, які сплачують такий податок щомісяця;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб і суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4, місячна);
- декларації акцизного податку;
- податкової декларації з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) платниками, які обрали місячний строк звітування;
- розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;
- податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності;
- податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України;
- податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин, суб’єктами господарювання, які видобувають вуглеводневу сировину.
Херсонці отримали майже 10 млн грн податкової знижки
З початку цього року 1331 херсонець скористався правом на отримання податкової знижки. Ці громадяни задекларували майже 56 млн грн доходів, із яких 9,5 млн грн витратили на оплату за договорами про навчання, страхування, іпотечне кредитування та штучне запліднення. Наразі до своїх гаманців вони вже отримали понад 1,3 млн грн зайво сплаченого податку на доходи фізичних осіб.
Нагадаємо, що з метою використання права на податкову знижку до Центру обслуговування платників податкової інспекції міста херсонцям слід подати декларацію про майновий стан і доходи та додаток 6 до неї. Оригінали документів, які підтверджують витрати, що включаються до податкової знижки, до органів Міндоходів не надсилаються, але підлягають зберіганню громадянином протягом 1095 днів з дня подання такої декларації. Однак для прискорення проведення розрахунку сум, які підлягають поверненню з бюджету, та забезпечення правильності визначення зазначених сум, громадянину варто разом із декларацією подати також довідку з місця роботи про річну зарплату, копії договору про надання певного виду послуг, розрахункових документів, що засвідчують понесені протягом 2013 року витрати, паспорта, ідентифікаційного номера.
Правом на податкову знижку громадяни можуть скористатися до кінця 2014 року, тобто — до 31 грудня.
Телефоном про реформування податкової системи
Днями в ДПІ у м. Херсоні відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Концепція реформування податкової системи». На питання респондентів відповідала начальник інформаційно-комунікаційного відділу Приходько Ірина Вікторівна.
Платники податків мали змогу детальніше дізнатися про комплексний план змін в податковій системі, запропонований Урядом України. Так, пропонується створити Службу фінансових розслідувань, скоротити кількість податків з 22 до 9. Наслідком запровадження нової податкової системи стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення корупції.
З метою скасування податкового обліку і забезпечення ведення єдиного бухгалтерського обліку запропоновано реформувати порядок оподаткування податком на прибуток. В якості об’єкта оподаткування буде виступати фінансовий результат, визначений за правилами бухгалтерського обліку, скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. Таким чином, із 49 податкових різниць залишиться всього 3.
Також у Концепції представлені кілька моделей реформування податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ.
Наступний сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Оподаткування доходів самозайнятих осіб, отриманих від підприємницької або незалежної професійної діяльності» відбудеться 19 листопада 2014 року з 14 до 15 години. На питання респондентів за телефоном 32-74-16 відповість заступник начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Ковбель Андрій Володимирович.
Онлайн-сервіс «Податковий асистент»
У Державній фіскальній службі України продовжує функціонувати електронний сервіс «Податковий асистент». Зазначений сервіс створено для платників, які надсилають свою звітність до податкових інспекцій за допомогою Всесвітнього павутиння. Його метою є упередження ризиків при формуванні звітності та недопущення їх виникнення у майбутньому. Послуга надається без надходження запиту платника податків.
В основі роботи цього асистента лежить моніторинг господарської діяльності платників податків (фактично податковий аудит). За результатами такого моніторингу, у разі виявлення податкових ризиків, платникам податків надсилається повідомлення. Персоніфіковані розсилки здійснюються щомісячно. Листування є індивідуальним та повністю конфіденційним.
Реєстрація РРО
Для проведення реєстраційних дій щодо РРО, книг ОРО та РК суб’єкт господарювання, який перебуває на обліку в контролюючому органі одного з окремих районів Донецької або Луганської області, звертається до контролюючого органу, який визначено місцем обслуговування, з реєстраційною заявою та відповідними документами. У разі неможливості звернутися до цього органу реєстраційна заява та відповідні документи можуть бути подані до контролюючого органу за місцем здійснення господарської діяльності.
З метою спрощення та прискорення проведення реєстрації РРО довідку про резервування фіскального номера РРО може бути подано у вигляді скан-копії на електронну адресу суб’єкта господарювання та/або центру сервісного обслуговування, для чого у реєстраційній заяві необхідно зазначити відповідні електронні адреси. Для завершення реєстрації РРО суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО — безпосередньо, поштовим відправленням або через уповноважену особу.
(Лист ДФС України від 29.09.2014 р. № 5685/7/99-99-18-02-03-17).
Реєстрація трудового договору фізичними особами - роботодавцями
Трудовий договір між працівником і роботодавцем-фізичною особою (підприємцем) укладається у письмовій формі в трьох примірниках. Зазначений договір фізична особа-роботодавець повинна у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання. Така процедура передбачена Кодексом законів про працю України та Порядком реєстрації трудового договору.
Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи (пункт 14 Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою).
Платник єдиного податку виконує функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь працівника, який перебуває з ним у трудових або цивільних відносинах (п.297.3 ст. 297 Податкового кодексу України).
Облік найманих працівників підприємець, повиннен вести самостійно. При цьому, слід додержуватись умови перебування на спрощеній системі оподаткування щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.
Операції з постачання послуг із друкування газет оподатковуються ПДВ
Відповідно до ст. 185 Податкового кодексу України (ПКУ), об’єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податків з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України (МТУ).
Разом з тим, відповідно до ст. 197 ПКУ, на МТУ від оподаткування звільнені періодичні видання друкованих ЗМІ та їх доставка.
Звертаємо увагу, що послуги із друкування газет не підпадають під дію ст. 197 і п. 5 і 6 підр. 2 р. ХХ ПКУ та, відповідно, оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.
Така позиція Державної фіскальної служби України викладена у листі №2935/6/99-99-19-03-02-15 від 04.09.2014 „Щодо обкладення ПДВ послуг з друкування ЗМІ”.
Відпочивальники залишили у Херсоні 74 тисячі «туристичних» гривень
Цьогоріч туристичний збір поповнив міську скарбницю на 74,2 тис. грн, із них підприємства перерахували 41 тис. грн, а підприємці – 33,2 тис. грн збору. На 1 листопада у Херсоні обліковується 43 платника туристичного збору (із них 17 юридичних осіб та 26 підприємців), які справляють туристичний збір за надання послуг, пов'язаних з тимчасовим проживанням.
Ставка збору складає всього 1% вартості проживання (за вирахуванням податку на додану вартість). До такої вартості не включаються харчування та інші послуги.
До слова, пам'ятки Херсона обов'язково залишать слід у пам'яті гостей нашого міста. В першу чергу, це рештки Херсонської фортеці XVIII століття - фортечні вали, Очаківські ворота, пороховий льох, Арсенал. Не залишать байдужими і Катерининський собор (1781), Греко-Софіївська церква (1780), будинки бібліотеки (1896), банку, приватні особняки, віковий дуб у парку Леніна, та й загалом центральна частина Херсона — вулиця Суворова, набережна. Багатого варті й романтичні подорожі островами, затоками і морськими курортами Херсонщини.
Тож Херсон має великий туристичний потенціал. Сподіваємося, що гості нашого міста обов’язково повернуться до нього, а надходження туристичного збору лише зростатимуть.
Херсонці “мов на духу” пишуть у податкову
З початку року до податкової інспекції у м. Херсоні надійшло на розгляд 118 письмових звернень від громадян, що на 8 перевищує минулорічну кількість.
Натомість, майже у півтора рази зменшилась кількість запитів на отримання публічної інформації. Так, цьогоріч за такою інформацією звертались до податкової інспекції 68 представників бізнесу, тоді як минулого року бажаючих отримати доступ до “публічки” було 93.
Більшість громадян у зверненнях піднімали питання щодо проведення перевірок діяльності підприємств, законності надання майна в найм, інформували про ухилення від сплати податків несумлінних суб’єктів господарювання, неофіційне працевлаштування або цікавилися питаннями справлянням єдиного соціального внеску.
А от у зверненнях на отримання публічної інформації найбільш запитуваними були копії звітів, актів перевірок та інформація щодо партнерів по бізнесу.
Також, в ДПІ у м. Херсоні відповідно до графіку здійснюється особистий прийом громадян. Так, за 10 місяців цього року посадові особи для вирішення нагальних питань провели 34 прийоми, на яких громадяни звертались з питаннями щодо перевірок підприємств, адміністрування податків, договорів добровільного соціального страхування.
Усі звернення оперативно опрацьовані та у відповідні терміни на них надані відповіді згідно з чинним законодавством.
Херсонський малий бізнес працює з максимальною користю для бюджету
За 10 місяців цього року херсонські представники бізнесу, які перебувають на спрощеній системі оподаткування сплатили до місцевої скарбниці майже 62 млн гривень єдиного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата єдиного податку зросла на понад 5,5 млн гривень. Місцевий бюджет додатково отримав майже 3,9 млн гривень.
Левову частку надходжень забезпечили підприємці, які до місцевої скарбниці спрямували 42,5 млн грн єдиного податку. Від діяльності підприємств-спрощенців цьогоріч місцевий бюджет отримав 19,3 млн гривень.
Слід зазначити, що збільшення надходжень до місцевого бюджету відбулося як за рахунок високого рівня обслуговування платників податків, доступності отримання послуг кожним платником, зокрема, щодо роз'яснення норм податкового законодавства, так і за рахунок спрощення процедури ведення бізнесу та детінізації економіки міста.
Нагадуємо платникам єдиного податку, що вони мають можливість подавати заяви про перехід на спрощену систему оподаткування в електронному вигляді. До того ж за власним рішенням протягом року спрощенці мають змогу змінювати групу або ставку податку.
Херсонський бізнесмен “назбирав повний комплект” податкових правопорушень
Днями ревізори ДПІ у м. Херсоні документальну податкову перевірку підприємця „Ф”, який займається торгівлею молочних продуктів, яєць, харчової олії та жирів.
В ході перевірки встановлено, що підприємець „Ф” знехтував нормами податкового законодавства й забув записати у книгу обліку доходів та витрат, отримані прибутки. Тобто, приховав від оподаткування 22 тис. грн доходів. Результатом цього стало заниження майже на 8 тис. грн і суму соціального внеску (ЄСВ).
Крім того, винахідливий торговець включив до складу податкового кредиту з ПДВ більше 6 тис. грн, які не були підтверджені жодними податковими накладними чи іншими первинним документами.
За результатами перевірки, підприємцю довелося сплатити до бюджету понад 17 тис. грн донарахованих податків та застосованих штрафів.