Нарада з головами квартальних комітетів >
< З Днем працівників податкової служби!
03.07.2014 11:29 Вік: 10 yrs
Категорія: Новини

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області інформує:


Військовослужбовці, що приймають участь в АТО мають право на податкову соціальну пільгу!

   З 22 травня цього року набрали чинності зміни, внесені до ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Відповідно до змін, встановлено, що до осіб, які належать до учасників бойових дій, віднесено військовослужбовців Збройних Сил України, Нацгвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу і військовослужбовців МВС України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також брали участь в антитерористичній операції.

   Зазначимо, що перелік осіб, які є учасниками бойових дій та брали участь в антитерористичній операції, визначається Кабінетом Міністрів України.

   Нагадаємо, що відповідно ст. 169 Податкового кодексу України до переліку платників, що мають право застосовувати податкову соціальну пільгу відносяться учасники бойових дій після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».   

За зарплату нижче мінімальної роботодавець сплатить штраф

   Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для усіх суб'єктів господарювання, які використовують працю найманих працівників. Її розмір щорічно встановлюється Законом України «Про Державний бюджет» і не може бути меншим за прожитковий мінімум. Контроль за нарахуванням зарплати мають право здійснювати органи Міндоходів.

   У разі отримання інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді зарплати без сплати податків до бюджету податківці здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків.

   За ненарахування, неутримання або несплату податків до роботодавців застосовується штраф у розмірі від 25% суми податку, що підлягає нарахуванню або сплаті до бюджету до 50% та 75% відповідно за такі ж дії вчинені повторно або втретє і більше протягом 1095 днів.

   Водночас, на підставі частини 1 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, до посадових осіб підприємств всіх форм власності та підприємці, що використовують найману працю, за порушення встановлених термінів виплати заробітної плати або її виплату в неповному обсязі, порушення інших вимог законодавства про працю застосовується штраф від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 1700 грн).

   За грубі порушення законодавства про працю службові особи підприємств незалежно від форми власності та підприємці можуть бути притягнені до кримінальної відповідальності відповідно до статей 172-175 Кримінального кодексу України.

Зекономити на сплаті ПДВ можна, застрахувавши працівників

   Нормами ст. 185 Податкового кодексу України (ПКУ) передбачене оподаткування податком на додану вартість (ПДВ) операцій платників податку з постачання послуг на митній території України.

   Постачанням послуг є будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

   Відповідно до ст. 196 ПКУ не є об'єктом оподаткування ПДВ операції з:

- надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов'язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів;

- надання послуг із загальнообов'язкового державного соціального страхування (у тому числі пенсійного страхування), недержавного пенсійного забезпечення, залучення та обслуговування пенсійних вкладів та рахунків учасників фондів банківського управління, адміністрування недержавних пенсійних фондів.

   Отже, операція з медичного страхування своїх працівників коштом підприємства не призводить до виникнення податкових зобов'язань з ПДВ.

Чи оподатковується фінансова допомога, надана спрощенцю?

   Податковим кодексом України (ПКУ) визначено умови, за яких підприємці мають право застосовувати спрощену систему оподаткування, а також групи, на які поділяються платники єдиного податку.

   Ставки такого податку для підприємців першої та другої групи встановлюються місцевими органами влади, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць (у межах від 1% до 10% та від 2% до 20% розміру мінімальної заробітної плати відповідно).

   Для спрощенців третьої групи встановлено ставки у розмірі 3% від доходу або 5% - для платників ПДВ. Аналогічно ставки єдиного податку для п’ятої групи встановлюється у розмірі 5% або 7% доходу (відповідно) для платників ПДВ або неплатників ПДВ.

   Тож з урахуванням норм ПКУ, поворотна (безповоротна) фінансова допомога, отримана та не повернена протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, оподатковується підприємцями-спрощенцями за обраними ставками. При цьому, обсягу доходу не повинен перевищувати визначений для таких платників ст. 291 ПКУ, а саме: перша група - 150 тис. грн.; друга група - 1 млн. грн.; третя група - 3 млн. грн.;  п’ята група – 20 млн. гривень.

   Водночас, до суми перевищення вищезазначеного обсягу доходу платники першої - третьої і п’ятої груп застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15%. При цьому, у разі перевищення визначеного обсягу доходу, підприємцю необхідно за заявою перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників цього податку другої, третьої або п’ятої групи, або перейти на сплату інших податків і зборів.

Ставки „за воду” зросли!

   Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» було збільшено ставки ресурсних податків і зборів. Ставки ресурсних податків і зборів, які визначені в абсолютних значеннях, проіндексовано приблизно до рівня прогнозованого індексу споживчих цін на 2014 рік.

   Зокрема, ставки збору за спеціальне використання води, встановлені статтею 325 Податкового кодексу України (ПКУ), підвищено приблизно на 8,6% для всіх напрямів і джерел використання (підземних, поверхневих джерел, використаної води для потреб гідроенергетики, водного транспорту, рибного господарства, виробництва напоїв, кар’єрної та дренажної води).

   Водночас порядок обчислення та сплати збору в 2014 році залишився незмінним.

   Оскільки відповідно до ст. 326 ПКУ збір за спеціальне використання води обчислюється щоквартально наростаючим підсумком з початку року, то в податкових деклараціях дані про нарахування збору слід відображати двома рядками за I півріччя 2014 року:

- за період з 01.01.2014 по 31.03.2014 – за ставками, що діяли до 01.04.2014;

- за період з 01.04.2014 по 30.06.2014 – за новими ставками, що почали діяти з 01.04.2014;

   Зазначимо, що протягом першого півріччя цього року херсонські суб’єкт господарювання сплатили 1 млн грн збору за спеціальне використання води. Половина цієї суми поповнила міську казну.

Маркування алкоголю – механізм легалізації ринку підакцизних товарів

   Одним із підтверджень сплати акцизного податку, легальності ввезення та реалізації на території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів є спеціальний знак – марка акцизного податку, що є документом суворого обліку та наклеюється на пляшку алкогольного напою чи пачку тютюнового виробу. Відповідно до ст. 14 Податкового кодексу таке наклеювання є маркуванням.

   Однак, податковим законодавством передбачено випадки, коли підакцизна продукція не підлягає маркуванню. Зокрема, не підлягають маркуванню марками акцизного податку алкогольні напої, які ввозяться в Україну з метою продажу або обміну  на митній території України, в автомобільних і залізничних цистернах, а також у баках, бачках та інших ємностях місткістю більше 5л.

   Крім того, законодавством також не передбачено маркування вин сухих із доданням спирту (виноматеріалів оброблених) виноградних ординарних і марочних у тарі місткістю від 50 до 600 л та сидру і Перрі (без додання спирту) у тарі місткістю від 25 до 100 л.

Кримський бізнес переїхав до Херсону

   Протягом квітня-червня цього року більше півсотні кримських бізнесменів „переїхали” до Херсону. Відтепер всі вони обліковуються у ДПІ у м. Херсоні.

   Нагадаємо, що для реєстрації зміни свого місцезнаходження/місця проживання юридична особа або фізична особа–підприємець, яка зареєстрована на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя, повинна звернутися до державного реєстратора реєстраційної служби України в областях та місті Києві. Після отримання відомостей із Єдиного державного реєстру про внесені зміни органи доходів і зборів в областях беруть на облік таких платників.

   Після взяття на облік платники сплачують податки, збори, єдиний внесок, подають податкові декларації (звіти, розрахунки) та виконують інші зобов’язання вже за місцем нової реєстрації.

Херсонським експортерам нараховано 267 тис. грн пені

   Цього року, херсонським суб’єктам господарювання, що здійснюють діяльність у сфері зовнішньоекономічної діяльності, нараховано 267 тис. грн пені. До слова, минулого року, херсонські бізнесмени проштрафились лише на 179 тис. гривень.

   Загалом, зовнішньоекономічними операціями цього року займалися     265 місцевих суб’єктів господарювання.

   Нагадаємо, що відповідно до норм Закону України „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті”, виручка резидентів у іноземній  валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати  заборгованостей,  зазначені  в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг),  прав інтелектуальної  власності - з моменту підписання  акта, що засвідчує виконання робіт,  надання  послуг,  експорт  прав інтелектуальної власності.

   Порушення   резидентами  строків,  передбачених Законом тягне за собою стягнення  пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 % суми  неодержаної  виручки  (вартості  недопоставленого  товару) в іноземній  валюті,  перерахованої  у  грошову  одиницю  України за валютним  курсом  Національного  банку  України на день виникнення заборгованості.

Бухгалтери херсонських підприємств „ напомилялися” у звітності з ЄСВ

   Фахівцями ДПІ у м. Херсоні при проведенні аналізу поданої звітності, а саме Додатка 4 „Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на занальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів  і зборів” (далі – Додаток 4) виявлено значну кількість звітних документів, де платниками відображено некоректні дані щодо показника „Штатна чисельність працівників”.

   У зв’язку з цим, узагальнюємо інформацію щодо заповнення Додатка 4.

   Штатна чисельність працівників – це встановлений на перше число періоду роботодавцем склад працівників, з яким укладено трудовий договір відповідно до затвердженого роботодавцем переліку, де зазначено розмір окладу для конкретної особи.

   У табл. 1 Додатку 4 показник „середньооблікова чисельність штатних працівників” визначається платником відповідно до наказу Держкомстату України від 28.05.2005 №286, із урахуваннмя:

- працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність;

- працівників, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.

   ДПІ у м. Херсоні нагадує, що посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність за подання недостовірних відомостей, зокрема і тих, що використовуються в Державному реєстрі. Тому, враховуючи зазначене, просимо бути уважними посадових осіб, що є відповідальним за складання та подання звітності з ЄСВ.

До уваги херсонських туристів: які товари не оподатковуються митними платежами

   При плануванні закордонної поїздки радимо заздалегідь з’ясувати, які товари не підлягають митному оподаткуванню при їх ввезенні в Україну.

   Алкогольні та тютюнові вироби, що ввозяться громадянами, не підлягають митному оподаткуванню в кількості 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі до 250 грамів, 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних алкогольних напоїв, харчові продукти для власного споживання на суму до 200 євро.

   Зазначимо, що ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України можуть лише громадяни, які досягли 18-річного віку.

   Також не оподатковуються товари (за винятком підакцизних), сума яких не перевищує еквівалент 1000 євро при ввезенні повітряним транспортом, та товари до 500 євро і вагою до 50 кг, що ввозяться іншими видами транспорту.

   Усі вищезазначені норми застосовується лише у разі, якщо громадянин в’їжджає в Україну не частіше одного разу протягом однієї доби.

   Відповідно до вимог Митного кодексу України при ввезенні в Україну звільняються від оподаткування митними платежами особисті речі, перелік яких визначено ст. 370 даного кодексу.

Деякі види алкогольних напоїв подорожчають

   Розмір мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв у 2014 році підвищиться двічі: з 17 червня та з 1 серпня.

   З 17 червня горілка коштуватиме мінімум 34,90 грн. за пляшку, а з 1 серпня - 39,90 грн.

   Роздрібні ціни на вина в скляній тарі (обсяг 0,7 л) або іншій тарі (1 л) підвищуються до 20 грн., на вина в скляній тарі (0,75 л), а також на деякі вина (0,7 л) - до 33 грн.

   Ціни на коньяк залежать від наявності «зірок». Зокрема, ціна на півлітрову пляшку коньяку «три зірки» підвищиться до 59,10 грн., «чотири зірки» - до 64 грн., «п'ять зірок» - до 69 грн.

   До слова мінімальні ціни на віскі, ром, джин та ялівцеву настоянку не зростають.

   Довідково. Розмір мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв встановлено Постановою Кабінету Міністрів № 177 від 11.06.2014 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957». Детально з текстом постанови та цінами можна ознайомитись на Урядовому порталі.

З початку року до ДПІ у м. Херсоні надійшло 37 запитів на публічну інформацію

   У переважній більшості, херсонці зверталися з проханням надати копії декларацій та звітів, роз’яснення податкового законодавства, інформацію про контрагентів, копії актів перевірок тощо.

   Фахівці ДПІ у м. Херсоні на всі запити в межах компетенції надали відповіді поштою та електронною поштою.

   Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» кожний громадянин має право одержати публічну інформацію від органів доходів і зборів, подавши індивідуальний або колективний запит.

   Запит на публічну інформацію може подаватися в усній, письмовій або іншій формі на вибір запитувача, направлятися поштою, факсом, телефоном, електронною поштою.

   Відповідь на запит надається органом влади не пізніше п'яти робочих днів від дня отримання запиту. У випадках, коли для підготовки інформації необхідно більше часу, строк розгляду запиту може бути продовжений до 20 робочих днів. Інформація на запит надається безкоштовно.

Херсонці погасили понад 9 млн. грн. податкового боргу

   Відповідно до ст. 14 Податкового кодексу України (ПКУ), податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлені законодавством строки, а також пеня – нарахована на суму такого грошового зобов’язання.

   При цьому ст. 20 ПКУ передбачає, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів податкового боржника з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

   Так, відповідним правом скористалися юристи ДПІ у м. Херсоні. З початку року вони надали до суду позови щодо стягнення податкового боргу із 109 херсонських порушників податкового законодавства. За результатами розгляду відповідних матеріалів Херсонським окружним адміністративним судом прийнято рішення про стягнення понад 9 млн. грн. податкового боргу.

   Зазначимо, що ще на 2 млн. грн. рішенням судів різних інстанцій херсонцям надано розстрочення виплати податкового боргу. Таким чином, міські бізнесмени зможуть погасити суми несплачених податків у майбутніх періодах.

Херсонський малий бізнес додав до міської казни 32 млн. грн. єдиного податку

   Саме на таку суму єдиного податку цього року херсонські спрощенці поповнили казну нашої громади, що на 2 млн грн більше ніж торік. Зокрема, 21,5 млн. грн. єдиного податку перерахували місцеві підприємці. Інші 10,2 млн. грн. податку надійшли від бізнес-компаній.

   Зазначимо, що надходження єдиного податку складають 97% від спеціального фонду та 13% від загальної суми податкових надходжень до міської казни.

   Наразі, із загальної кількості херсонських “спрощенців” 45% обрали ІІ групу єдиного податку, 24% – ІІІ групу, по 15% – І та IV групи.

   Нагадаємо, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності -  це особливий механізм справляння податків та зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків та зборів на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених Податковим кодексом України.

Понад 80  херсонців поповнять казну податком на нерухомість

   Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є додатковим джерелом надходжень до місцевої казни. Його адміністрування здійснюють органи доходів і зборів. З 2014 року, окрім громадян - власників квартир та будинків, які перевищують встановлені законодавством пільгові норми, цей податок мають сплачувати й громадяни та приватні підприємці, які у 2013 році надавали в оренду власну житлову нерухомість. Адже норми Податкового кодексу не передбачають надання пільг зі сплати податку на об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів, зокрема, здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності. Тож цьогоріч місцеву казну поповнять додаткові надходження з податку на нерухомість. В податковій інспекції Херсона вже визначили коло потенційних платників цього податку. Наразі у Херсоні налічується понад 80 власників житлової нерухомості. Вони повинні сплатити до бюджету близько 60 тисяч гривень.

   Слід зазначити, що “антикризовим” законом внесено зміни до статті 265 Податкового кодексу. Суть цих змін полягає у збільшенні бази оподаткування  податком на нерухомість, а саме замість житлової площі оподатковуватимуть загальну площу об’єктів житлової нерухомості. В той же час, у 2014 році громадянам податок на нерухомість нараховується за 2013 рік і  оподатковування буде житлова площа об’єктів житлової нерухомості.

   В той же час, у 2014 році громадяни сплатять податок за житлову площу об’єктів житлової нерухомості, адже податок їм нараховується за 2013 рік.

   За попереднім аналізом бази оподаткування, дана норма дозволить у наступному році збільшити надходження до міського бюджету від цього податку на третину.

Туристичний збір справно поповнює місцеву казну

   У розпалі курортний сезон. Вже традиційно, саме цієї пори року херсонські бізнесмени заробляють на тому, що надають туристам послуги з тимчасового проживання. В той же час законодавство передбачає стягнення плати з відпочиваючих у вигляді туристичного збору, який спрямовується до місцевої казни.

   Податковим кодексом України чітко визначено граничний розмір такого збору й окреслено коло його платників. Так, його сплачують громадяни, які тимчасово проживають (ночують) в готелях, кемпінгах тощо. Ставка збору складає 1% від вартості проживання (за вирахуванням податку на додану вартість), до вартості не включаються харчування та інші послуги.

   Справляють туристичний збір податкові агенти, зокрема, адміністрації закладів готельного та санаторно-курортного типу; квартирно-посередницькі організації; особи, які уповноважені на це місцевими радами. Податкові агенти утримують збір під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею). Суму сплаченого збору зазначають окремим рядком у рахунку на проживання. Суми стягненого туристичного збору податкові агенти повинні декларувати щоквартально, шляхом подання звіту до податкової інспекції за своїм місцем реєстрації.

   Наразі в податковій інспекції Херсона налічується майже півсотні платників туристичного збору. За 5 місяців цього року вони перерахували до казни громади нашого міста понад 35 тис. грн. зазначеного збору.

З лави студента у крісло податківця!

   Вже тривалий час ДПІ у м. Херсоні тісно співпрацює із „вишами” нашого міста. Основним орієнтиром такої співпраці – є виховання податкової культури у нинішньої молоді.

   Сьогодні соціальна активність податкової дозволяє залучати студентів до волонтерської діяльності, пізнавально-просвітницьких акцій ДПІ у м. Херсоні. Більше того, херсонські студенти мають можливість проходити практику у податковій із перспективою подальшого працевлаштування.

   Так, цього року у ДПІ у м. Херсоні виробничу та переддипломну практику проходили 38 студентів ХНТУ та 1 студентка Національного університету ДПС України. Протягом місяця вони мали можливість отримати практичні навички щодо застосування податкового законодавства у роботі органів доходів і зборів.

   Як наслідок, протягом 2013-2014 років ДПІ у м. Херсоні надала перше робоче місце 6 молодим випускникам ХНТУ.

   Таким чином, кадрова робота ДПІ у м. Херсоні направлена на ефективне поєднання досвіду та молоді, креативності та професіоналізму у процесі податкового обслуговування мешканців нашого міста.