Особливості електронної звітності
У наш час будь-яка сфера діяльності стає практично повністю комп’ютеризованою, і буквально всі операції проводяться в електронному вигляді. Це стосується і податкової звітності. Сьогодні підприємцю або бухгалтеру вже не обов’язково для здачі звітності їхати до податкової та стояти в чергах. Можна здавати звіти, не відходячи від комп’ютера, по електронній пошті.
Зазначимо, що порядок приймання органом ДФС податкової звітності в електронному вигляді має певні особливості.
Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому стандарту; підтвердження електронним цифровим підписом платника податків та його посадових осіб; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП. Якщо всі зазначені вимоги дотримані, платнику приходить перша квитанція, яка є підтвердженням передачі його звітів засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається на електронну адресу, з якої було надіслано податкову звітність. Якщо перша квитанція не надійшла, то податковий документ вважається не одержаним.
Про те, що податкові документи прийняті та з ними все гаразд, свідчить друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі. Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція із зазначенням причин неприйняття.
Звертаємо увагу, що податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДФС пізніше встановленого терміну, вважається поданою з порушенням терміну.
Додатково: цього року до ДПІ у м. Херсоні подано майже 400 тисяч звітів, із них 300 тисяч надійшли через Інтернет, що складає - 74%.
Податківці втілюватимуть в життя Закон „Про люстрацію”
Міністерство фінансів України наказом від 3 листопада 2014 р. № 1100 установило Порядок перевірки органами Державної фіскальної служби України достовірності задекларованої інформації щодо наявності майна, набутого посадовцями за час перебування на державних посадах.
Перевірки проводитимуться апаратом ДФС України, а також державними податковими інспекціями за місцем проживання особи, стосовно якої проводиться перевірка.
Зокрема, перевірка складатиметься з таких аспектів:
1. Порівняння відомостей про вказане громадянином, стосовно якого ведеться перевірка, в декларації майно (нерухоме майно, транспортні засоби, кошти на рахунках у банках та інших фінансових установах, цінні папери, внески до статутного капіталу підприємств), з реальним майном, набутим особою за час перебування на державних посадах.
2. Аналіз наявної в контролюючого органу податкової інформації щодо доходів, отриманих особою, з метою з'ясування легальності їх отримання, повноти відображення в декларації та можливості придбати задеклароване майно під час перебування на державних посадах.
Порядком також установлено тривалість процедури перевірки – шістдесят днів з дня початку її проходження. По завершенню перевірки складається висновок про результати перевірки, який надсилається керівнику органу, передбаченому частиною четвертою статті 5 Закону «Про очищення влади». Крім того, орган ДФС, який проводив перевірку, надсилає копію такого висновку до Міністерства юстиції України.
Нагадуємо, що правові та організаційні засади проведення перевірок державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування з метою відновлення довіри до влади та побудови нової системи органів влади згідно із європейськими стандартами, встановлено Законом ”Про очищення влади”, який набрав чинності 15 жовтня 2014 року.
ПДВ: ретроспектива та сучаcність
Податок на додану вартість (ПДВ) – це непрямий податок, що є частиною новоствореної вартості, яка утворюється на кожному етапі виробництва або обігу, його сума входить до продажної ціни на товари (роботи, послуги) і сплачується кінцевим споживачем.
Вперше ПДВ був ведений у Франції в 1954 році економістом М.Лоре. Потім ПДВ був поширений – спочатку в інших країнах Європи (кінець 60-х – початок 70-х рр.) і дещо пізніше – в країнах Азії, Африки і Латинської Америки. Нині податок на додану вартість стягується майже у 100-ти країнах, серед яких майже всі промислово-розвинуті.
В Україні ПДВ є одним і ключових джерел наповнення Державного бюджету. Порядок справляння ПДВ в Україні регулюється розділом V Податкового кодексу.
Відповідно до норм Податкового кодексу, платниками ПДВ в Україні є суб’єкти господарювання які підлягають обов’язковій реєстрації відповідно до вимог, визначених Кодексом або зареєструвалися платниками цього податку добровільно.
Зазначимо, що у Херсоні на обліку наразі перебуває більше 2 тис. платників ПДВ. Протягом 11 місяців цього року вони сплатили до бюджету 180 млн грн ПДВ.
Херсонцям відшкодували з бюджету 50 млн грн ПДВ
Протягом 10 місяців цього року херсонський бізнес отримав на рахунки трохи більше 50 млн грн у вигляді відшкодованого податку на додану вартість (ПДВ). В середньому, херсонським суб’єктам господарювання держава щомісяця відшкодовує 5 млн грн ПДВ. Таким чином, майже два десятка херсонських підприємств отримали на свої рахунки бюджетну компенсацію.
Нагадаємо, Державна казначейська служба України щомісячно на своєму офіційному сайті публікує повний перелік суб'єктів господарювання, які отримали бюджетне відшкодування та зазначає суму відшкодувань.
Така новація була запроваджена у травні відповідно до статті 200.18.21 Податкового кодексу України.
Критеріїв для отримання відшкодування ПДВ “автоматом” стало менше
З 1 січня 2015 року кількість критеріїв, яким необхідно одночасно відповідати платнику аби скористатися правом на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість (ПДВ), скоротиться до п'яти.
Так виключено критерії щодо середньої заробітної плати, кількості співробітників, вартості основних засобів і розбіжностей між податковим кредитом покупця та податковими зобов'язаннями продавця.
Також, введено новий критерій згідно з яким платники податку повинні мати необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату перевищує у три рази суму ПДВ, заявлену до відшкодування, а також здійснювати операції, до яких застосовується нульова ставка, або інвестувати в необоротні активи не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців.
Залишено без змін критерії щодо: відсутності податкового боргу, судових процедур банкрутства і збитків; відповідності даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Слід також зазначити, що критерії оцінки платника ПДВ, відповідність яким надає такому платнику право на автоматичне бюджетне відшкодування сум ПДВ, як і раніше, побудовані на аналізі даних його звітних показників та наявної податкової інформації. Тобто, людський фактор впливу на показники повністю виключено.
Критерії оцінки платника ПДВ передбачені новим Порядком визначення відповідності платника ПДВ критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ, який затверджено наказом Міністерства фінансів від 14.11.2014 № 1128. Зазначений наказ опубліковано 19.11.2014 в газеті “Урядовий кур'єр”.
Військовий збір не справляється з коштів, перерахованих лікарні для придбання медикаментів
Військовим збором оподатковуються, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами.
Заробітною платою є винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Таке визначення поняття “заробітна плата” наводиться в Кодексі законів про працю та Законі України „Про працю”.
Отже, якщо сума коштів на лікування працівника та придбання лікарських засобів не виплачується особисто працівнику, а перераховується працедавцем на рахунок закладу охорони здоров’я, то такий дохід розглядається як надання роботодавцем цільової благодійної допомоги разового характеру. Тобто, у такому випадку з перерахованих коштів військовий збір не справляється.
Херсонцям донарахували 122,7 млн грн податків та штрафів
Протягом десяти місяців цього року аудитори ДПІ у м. Херсоні провели 470 документальних перевірок підприємств міста. За наслідками цих перевірок порушникам податкового законодавства ревізори донарахували 122,7 млн грн податків та штрафів.
Також, податківці зменшили заявлені суми ПДВ до відшкодування на 702 тис. грн, а також зменшили задекларовані збитки підприємств на суму понад 18 млн. гривень.
Як наслідок, херсонські порушники податкового законодавства вже сплатили до бюджету понад 14,7 млн грн донарахованих податків, штрафів та пені, що, до слова, на 6,1 млн грн більше ніж торік.
Працюючий пенсіонер також сплачує єдиний внесок
Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, це – консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов’язкового державного соціального страхування в обов’язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей у випадках, передбачених законодавством, на отримання страхових виплат.
Відповідно до п. 2 частини 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» працівники, які працюють на підприємствах, утворених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання є платниками ЄВ.
При цьому Законом не передбачено виключення з числа платників працюючих пенсіонерів. Таким чином, працюючий на підприємстві пенсіонер також сплачує єдиний внесок.
У податкову інспекцію Херсона завітав 11-й мільйонер
Днями, черговий херсонець задекларував у ДПІ у м. Херсоні свої минулорічні доходи, які перевищили 1 млн гривень. Джерелами отриманих доходів міський мільйонер зазначив заробітну плату та доходи, отримані від продажу нерухомості. Загалом у 2013 році він отримав майже 1,3 млн грн доходів, із яких сплатив до бюджету понад 70 тис. грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).
Зазначимо, що цього року це вже одинадцятий херсонець, який задекларував мільйонний статок. Загалом, херсонські мільйонери за підсумками ,,Деклараційної кампанії – 2013” задекларували 32,6 млн грн доходів, із яких сплатили до бюджету 3,5 млн грн ПДФО.
Кожний 11-й херсонець має власний легальний бізнес
З початку року в Херсоні зареєстровано 1479 новостворених платників податків, із них 507 юридичних осіб і 972 підприємці.
Загалом на 1 листопада 2014 року на обліку в податковій інспекції у місті Херсон перебуває майже 45 тисяч суб’єктів господарювання, із них понад 29 тисяч або 65% підприємців, решта - юридичні особи. Тобто, як і раніше, чисельність підприємців майже вдвічі переважає кількість юридичних осіб.
Варто зазначити, що навіть у цей нелегкий для нашої країни час херсонський бізнес продовжує розвиватися та поповнювати бюджет. Так, за 10 місяців цього року херсонські платники перерахували до бюджетів усіх рівнів понад 832 млн гривень податків і зборів, також понад 1 млрд гривень єдиного соціального внеску.
Плата за землю принесла міській казні майже 50 млн гривень
З початку року власники земельних ділянок та землекористувачі перерахували до міського бюджету 48,6 млн грн плати за землю. При цьому понад 85% цієї суми сплатили підприємства, а решту 15% - мешканці Херсона.
Зазначимо, що плата за землю є одним із найвагоміших джерел наповнення міського бюджету у складі податкових надходжень. Вона забезпечує майже 10% податкових доходів міської казни.
Звертаємо вашу увагу, що громадяни несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання з плати за землю. У разі не сплати (не своєчасної сплати) узгодженої суми грошового зобов’язання протягом 60 днів із дня вручення податкового повідомлення-рішення, до платників застосовують штраф та нараховується пеня.
Шановні херсонці!
Не зволікайте зі сплатою податку на землю аби не здійснювати додаткові фінансові витрати! Пам'ятайте - своєчасна сплата податків не лише найголовніший обов'язок громадянина перед державою, а й запорука стабільних надходжень до місцевої скарбниці та зростання добробуту нашої громади.