За 11 місяців у Херсоні зібрано майже 911 млн грн податків та зборів
З початку року міські платники податків сплатили до бюджетів усіх рівнів 910,8 млн грн податків та зборів. При цьому, із зазначеної суми 63% (або 573,2 млн грн) податкових надходжень мобілізовані саме до міського бюджету. Інші 37,1% (або 337,6 млн грн) є податковими надходженнями Державного бюджету.
Як і раніше, найбільшим бюджетоутворюючим податком є податок на доходи фізичних осіб, частка якого складає 46,5% податкових надходжень зведеного бюджету міста. Досить значну роль у наповнені бюджетів відіграють також ПДВ – 21,2%, та податок на прибуток підприємств – майже 9,7%.
Нагадаємо, що своєчасна сплата податків та зборів є запорукою соціально-економічної стабільності країни. Від сумлінності сплати громадянами податків та зборів багато в чому залежить повнота фінансування охорони здоров'я, освіти, соціальних виплат, захисту нашої Батьківщини.
Нова податкова накладна і звітність з ПДВ вже в дії
З 1 грудня набули чинності накази, якими затверджено нові форми і порядки заповнення податкової накладної та реєстру податкових накладних, а також оновлена звітність з ПДВ. Зокрема, це - накази Мінфіну від 22.09.2014 №957 і №958, якими затверджено нові форми й порядки заповнення податкової накладної та реєстру податкових накладних.
Також вже набув чинності наказ Мінфіну від 23.09.2014 №966, яким затверджено:
- форму податкової декларації з податку на додану вартість;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
- розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;
- порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.
Оскільки опублікування згаданого наказу відбулось у листопаді 2014 року, вперше, оновлену декларацію слід подавати за грудень 2014 року, а для платників, що звітують поквартально, - за I квартал 2015 року.
„Закрити” свій бізнес кримчани можуть із Херсона
Для осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території, місцем проживання яких (за даними відповідних реєстрів) є тимчасово окупована територія, за їх рішенням державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб — підприємців здійснюється у порядку, визначеному ст. 47 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», а незалежної професійної діяльності фізичних осіб — за місцем їх перебування не пізніше наступного робочого дня після подання заяви.
Відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності зазначених осіб передаються до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби за місцем перебування цих осіб для зняття їх з обліку в установленому порядку.
Такі норми встановлені Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 541 «Про порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особами, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням», яка набрала чинності 24.10.2014.
Як законно заощадити на сплаті ЄСВ
Порядок визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності (розподіл видів економічної діяльності за класами професійного ризику виробництва здійснюється за кодами згідно з ДК 009:2010) затвердженою постановою КМУ від 08.02.2012 № 237.
Якщо платник не згоден із встановленим класом ризику виробництва, він протягом 10 робочих днів після отримання виписки з ЄДРПОУ узгоджує клас професійного ризику з робочим органом Фонду соцстраху. Якщо є підстави для зміни класу ризику, Фонд соцстраху приймає рішення про віднесення платника до нового класу ризику та не пізніше наступного робочого дня направляє фіскальному органу повідомлення про здійснені зміни.
Відповідно до абз. 3 ст. 47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», у разі зміни виду економічної діяльності підприємства Фонд соцстраху змінює належність підприємства до класу професійного ризику виробництва. Зміна класу професійного ризику здійснюється один раз на рік за результатами роботи страхувальника за минулий календарний рік. Новий клас професійного ризику встановлюється з початку поточного року.
Порядок зміни класу професійного ризику виробництва страхувальника за попередні періоди, та відповідно і зміни ставки ЄСВ в частині нарахувань на фонд оплати праці Державна фіскальна служба роз’яснила в листі від 28.10.2014 №8668/7/99-99-11-17.
Із бізнес-партнерами потрібно бути уважним
Реєстрація осіб як платників податку на додану вартість, які станом на 31 травня 2014 року мали місцезнаходження (місце проживання) і перебували на обліку в контролюючих органах на території АР Крим або м. Севастополя, вважається анульованою з 1 червня 2014 року. Зазначене встановлено наказом Міністерства фінансів України "Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість" від 14.11.2014 №1130.
Відновлення реєстрації платників податку на додану вартість (у тому числі суб'єктів спеціального режиму обкладення податком на додану вартість) проводиться після евакуації особи на іншу територію України або внаслідок завершення строку тимчасової окупації шляхом реєстрації особи платником.
Таким чином, херсонським бізнесменам – платникам ПДВ при укладанні угод з кримськими бізнес-партнерами слід уважно перевіряти їх нинішню податкову адресу, а також наявність реєстрації як платника ПДВ.
Відрахування із заробітної плати додали до місцевого кошика 424 млн грн
З початку року херсонці сплатили до місцевого бюджету 423,5 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Це на 23,3 млн грн більше, ніж торік. Середньомісячні надходження цього податку становлять 38,5 млн гривень.
Нагадаємо, що зарплата херсонців оподатковується ПДФО за ставкою 15%. Однак, якщо загальна сума отриманих платником податку у звітному податковому місяці доходів перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, ставка податку становить 17% суми перевищення з урахуванням податку, сплаченого за ставкою 15%.
З наступного року за імпортний металобрухт потрібно сплачувати податки
Законом України № 713-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків», який набрав чинності 1 січня 2014 року, було продовжено до 01.01.2015 дію режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів.
При цьому переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України. Водночас, дія відповідної постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 обмежувалась лише 2013 роком. Тобто, станом на 1 січня 2014 року такі переліки були відсутні.
З метою приведення нормативно-правових актів у відповідність Кабінет Міністрів України постановою від 05.02.2014 №43 вніс зміни до вищезгаданої постанови №15, згідно з якими було продовжено дію зазначених переліків до 1 січня 2015 року. Постанова №43 набула чинності з дня її офіційного опублікування (газета «Урядовий кур’єр» №31), а саме - 18.02.2014 року.
Отже, операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися суб’єктами господарювання з 01.01.2014 до 17.02.2014 (включно), оподатковувались ПДВ у загальновстановленому порядку за основною ставкою (20%).
У період з 18.02.2014 до 01.01.2015 з таких операцій ПДВ не справляється.
Однак, вже з наступного року постачання металобрухту знову оподатковуватиметься на загальних підставах за основною ставкою ПДВ 20%.
Міське довкілля профінансовано на 2,2 млн гривень
З початку року херсонські платники екологічного податку сплатили до бюджетів усіх рівнів майже 5,1 млн грн цього податку, що на 1,3 млн грн більше ніж торік. У середньомісячному виразі це 461 тис. грн, що на 107 тис. грн більше середньомісячних показників минулого року. Відповідно до розподілу екологічного податку, визначеного Бюджетним кодексом України, із зазначеної суми до міської казни надійшло 2,2 млн грн податку.
Наразі на обліку в податковій інспекції Херсона перебуває 400 платників екологічного податку, із яких 354 підприємства, а решта 46 – підприємці.
Нагадаємо, що екологічний податок – це загальнодержавний обов’язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, викидів у водні об’єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, для забезпечення екологічної безпеки, а також безпеки життя та здоров'я громадян. Порядок справляння даного податку регулюється розділом VІІІ Податкового кодексу України.
Радіочастоти Херсона поповнили бюджет на 929 тис. гривень
Така сума збору за використання радіочастотного ресурсу України надійшла до бюджету протягом січня-листопада 2014 року. Це вп'ятеро більше, ніж у січні-листопаді минулого року та майже вдесятеро - ніж у позаминулому році.
Станом на 1 грудня на обліку в ДПІ у м. Херсоні перебуває 53 суб’єкти господарювання, які зобов'язані сплачувати цей збір. Серед них 45 підприємств і 8 підприємців. Ці суб’єкти господарювання мають бізнес у різних сферах економіки - охорона об'єктів, доставка й перевезення вантажів і пасажирів, цифрові комунікації тощо.
Вода херсонцям коштувала більше 2 млн грн
Цього року херсонські суб'єкти господарювання перерахували до бюджетів 2,2 млн грн збору за спеціальне використання води. В середньому міський бізнес сплачує приблизно 200 тис. грн збору щомісяця.
Наразі на обліку у ДПІ у м. Херсоні перебуває 710 суб’єктів господарювання – платників цього збору, в тому числі 672 підприємства та 38 підприємців.
Нагадаємо, що платниками збору є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Щодо оподаткування ПДВ операцій ломбарду з реалізації заставленого майна громадян
За рахунок заставленого майна заставодержатель має право задовольнити свої вимоги в повному обсязі, що визначається на момент фактичного задоволення, включаючи проценти, відшкодування збитків, завданих прострочкою виконання, необхідні витрати на утримання заставленого майна, а також витрати на здійснення забезпеченої заставою вимоги (ст. 19 Закону України «Про заставу»). Таке майно може бути реалізоване в порядку, передбаченому відповідним Законом.
Нормами ст. 185 Податкового кодексу України (ПКУ) встановлено, що об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об’єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Разом з тим, відповідно до ст. 197 ПКУ звільняються від оподаткування операції банків та інших фінансових установ з постачання (продажу, відчуження іншим способом) майна, що передане фізичними особами, а також суб’єктами господарювання, які не є платниками податку, у заставу, у тому числі іпотеку, та на яке було звернено стягнення.
Таким чином, операції платника ПДВ – ломбарду з постачання заставленого майна звільняються від оподаткування ПДВ, за умови, що таке майно, на яке було звернено стягнення, передане у заставу (іпотеку), особами, які не є платниками ПДВ.