Звіт голови Суворовської районної у м. Херсоні ради
про роботу районної ради та її виконавчих органів у 2023 році.
Районна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади, працює гласно, професійно, компетентно в інтересах мешканців району. Діяльність Суворовської районної у м. Херсоні ради та її виконавчих органів спрямована на виконання Законів України, постанов Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, указів Президента України, реалізацію делегованих районній у місті раді та її виконавчим органам повноважень.
- площа Центрального району – 3785,5 га;
- загальна кількість населення, станом на 31.12.2023р. – 28500 мешканців (до війни 115 000 мешканців);
- кількість діючих депутатів Суворовської районної ради VІIІ скликання – 29.
На території Центрального району розташоване с. Степанівка:
- загальна площа населеного пункту – 243,2 га;
- кількість населення, станом на 31.12.2023р. – 2700 мешканців.
На території району:
Підприємства та установи, розташовані на території району, внаслідок проведення воєнних дій втратили можливість здійснювати свою діяльність (не працюють). Але, на території району зареєстровані 50 розподілених по 9 галузях підприємств у т.ч. харчової промисловості – 12; легкої промисловості – 2; поліграфічної – 4; виробництво з деревини – 3; хімічної – 1; виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції – 6; машинобудування – 4; металургійної – 1; виробництво та розподілення електроенергії та води – 5; інші галузі – 12.
За звітний період головою районної у м. Херсоні ради:
– проведено 8 пленарних засідань сесії районної ради VIІІ скликання, на яких прийнято 43 рішення;
– проведено 13 засідань виконавчого комітету, на яких прийнято 467 рішень;
– видано 120 розпоряджень: по виконавчому комітету 86, по районній раді 34, з кадрових питань 419;
– розглянуто 3261 одиниць документообігу (звернень громадян, розпорядчих документів Херсонської обласної та міської військових адміністрацій, Херсонської міської ради, тощо), з них - 1708 звернень від громадян (1285 на Урядову гарячу лінію; 423 на особистому прийомі) та інше. Найбільша кількість заяв надійшла з питань соціального захисту населення – 939, з питань життєдіяльності району – 321, служби у справах дітей – 136. Усі звернення розглянуто в установлені чинним законодавством терміни. 1318 заявників вирішили свої питання з позитивним результатом, 334 осіб отримали роз’яснення по суті звернень.
У 2023 році, відділом юридичного забезпечення та роботи з персоналом, надано правові консультації 267 громадянам, соціально незахищених верств населення (пенсіонери, інваліди, безробітні та особи, потерпілі внаслідок Чорнобильської катастрофи, постраждалим через підрив греблі Каховської ГЕС, учасникам бойових дій, та особам, які опинилися у складних життєвих обставинах), проведено правову експертизу 510 рішень та 1036 розпоряджень.
В основному мешканці зверталися з питань евакуації населення з Херсонської територіальної громади, надання гуманітарної допомоги та постановки на облік в управлінні праці та соціального захисту населення як внутрішньо переміщеної особи, призначення соціальних допомог, отримання допомоги на відновлення пошкодженого майна внаслідок обстрілів міста Херсон російськими окупаційними військами, вирішення проблем у сфері комунального господарства, дотримання законності й охорони правопорядку, діяльності органів місцевого самоврядування.
З липня 2023 року відділу передано право проводити організацію та участь у роботі адміністративної комісії при виконавчому комітеті Суворовської районної у м. Херсоні ради. У 2023 році було розглянуто 76 адміністративних протоколів складених працівниками поліції та переданих на розгляд комісії по результатам розгляду протоколів про адміністративні правопорушення, винесено штрафів на суму 189 040 грн., з яких добровільно сплачено 42 687 грн., на решту штрафних санкцій матеріали передано на стягнення в примусовому порядку до виконавчої служби.
Станом на 31 грудня 2023 року штатна чисельність працюючих у виконавчих органах районної у м. Херсоні раді складає – 97,5 одиниць, з яких 87 – це посадові особи місцевого самоврядування, 5,5 – службовці, 5 – обслуговуючий персонал. 41 працюють безпосередньо в місті; 7 – дистанційно; 23 співробітника, родини з дітьми, виїхали за межі Херсонської територіальної громади через ризики для життя, що пов’язані з активними військовими діями та їхніми наслідками; 2 в декретній відпустці.
У 2023 р. підготовлено 419 розпоряджень з кадрових питань про прийняття, звільнення, стажування, відпустки та встановлення надбавки за вислугу років.
Відділом організаційної роботи та депутатської діяльності здійснено підготовку і проведення 8 засідань координаційної ради, 8 пленарних засідань сесій районної ради VIІІ скликання, на яких прийнято 43 рішення. Надається інформаційна та методична допомога депутатам районної у м.Херсоні ради в організації депутатської діяльності.
Відповідно до рішень районної у м.Херсоні ради «Про Почесну грамоту та Подяку районної у м.Херсоні ради» та «Про затвердження комісії з питань нагородження», комісією проведено 9 засідань. За рішенням комісії, 65 представників трудових колективів, волонтерів, громадських та благодійних організацій нагороджено Почесними Грамотами, 47 – оголошено Подяки районної ради.
Забезпечується інформування мешканців про діяльність районної ради, Херсонської міської військової адміністрації, розміщується важлива оперативна інформація для мешканців району на офіційному сайті Суворовської районної у м.Херсоні ради та її виконавчих органів, сторінці соціальної мережі Фейсбук.
Упродовж 2023 року відділом бухгалтерського обліку та звітності здійснювалося матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності Суворовської районної ради та її виконавчих органів. Належним чином організований бухгалтерський облік фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Суворовської районної у місті Херсоні ради в умовах воєнного стану в країні, забезпечено матеріальні та технічні потреби для організації діяльності ради. Організовано укладання прямих договорів, проведення закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Фінансова та бюджетна звітність надавалась в контролюючі органи якісно, в повному обсязі.
Фінансовий відділ. Упродовж звітного періоду ми з вами значну увагу приділяли бюджетному процесу – забезпеченню максимально ефективного використання та оптимального розподілу бюджетних коштів. Практично на кожне пленарне засідання районної ради виносилися питання про внесення змін та доповнень до показників районного бюджету. Районний бюджет на 2023 рік затверджено своєчасно, в установлені терміни з урахуванням змін у Бюджетному та Податковому кодексах України. Розподіл коштів здійснювався відповідно до фінансових ресурсів, доведених департаментом бюджету і фінансів міської ради, реалій життя та фінансового ресурсу.
За звітний період до загального фонду районного бюджету (з урахуванням субвенцій та дотацій з міського бюджету, власних надходжень, благодійних внесків) фактично надійшло 30 400,8 грн. тобто дохідну частину районного бюджету на 2023 рік виконано на 100,2 %, при уточненому плані 30 327,7 грн.
Видатки районного бюджету за звітний період проведено в повному обсязі та відповідно до делегованих повноважень.
Видаткова частина районного бюджету за звітний період склала 30 617,3 грн., у т.ч. по загальному фонд бюджету в сумі 29 803,3 грн. та спеціальному фонду 813,9 тис. грн. в тому числі:
- діяльності виконавчих органів районної у місті ради – 20 268,2 грн.
- соціальний захист та соціальне забезпечення – 8 599,1 грн.
- благоустрій району (ліквідація стихійних звалищ, механізований покіс зелених зон, дерево дробіння ) – 970 тис. грн.
- інші заходи пов’язані з економічною діяльністю (заохочення головам квартальних комітетів) – 780 тис. грн.
Фінансова та бюджетна звітність надавалась в контролюючі органи якісно та в повному обсязі.
Станом на 23.02.2022 року в Державному реєстрі виборців Центрального району м. Херсона зберігалися дані щодо 93744 виборців. Згідно чинного законодавства, поновлення бази даних Державного реєстру виборців, повинно здійснюватися відділом щомісяця на підставі відомостей, що подаються органами, закладами, установами, визначеними Законом України “Про Державний реєстр виборців”. Однак 24 лютого 2022 року, на час дії воєнного стану, Центральна виборча комісія зупинила функціонування автоматизованої інформаційно-комунікаційної системи “Державний реєстр виборців” з метою захисту цілісності Реєстру, забезпечення захисту персональних даних Реєстру. На цей період припинилося і ведення Реєстру відділом.
22 грудня 2023 року Центральна виборча комісія прийняла постанову № 83 «Про деякі питання часткового відновлення функціонування автоматизованої інформаційно-комунікаційної системи «Державний реєстр виборців». Відповідно до пункту 2 цієї постанови, органам ведення Реєстру (крім тих, що тимчасово не здійснюють ведення Реєстру через бойові дії на відповідній території або її тимчасову окупацію російською федерацією), необхідно відновити періодичне поновлення бази даних Реєстру у порядку, встановленому статтею 22 Закону, та протягом шести місяців з дня прийняття вказаної постанови забезпечити опрацювання відомостей періодичного поновлення Реєстру, поданих органами, закладами, установами, посадовими особами органів місцевого самоврядування за період з лютого 2022 року до листопада 2023 року (включно).
У зв’язку з тим, що низку населених пунктів Херсонщини включили до зони бойових дій, відновлення ведення Реєстру на території м. Херсона та Херсонської області тимчасово не здійснюється.
Посадовими особами відділу з питань життєдіяльності району постійно приділяється увага утриманню у належному санітарному стані території Центрального району, ліквідації стихійних сміттєзвалищ та недопущення утворення нових.
На виконання районної програми «Благоустрій території Суворовського району на 2021-2025 роки» у 2023 році, із міського бюджету було виділено 1000000,00 грн. Програмою було заплановано наступні заходи: ліквідація стихійних сміттєзвалищ, дереводробіння, механізоване викошування зелених зон та ліквідація карантинних бур’янів на території району.
За рахунок коштів загального фонду бюджету Суворовської районної у м.Херсоні ради у 2023 році було ліквідовано 382 стихійних сміттєзвалищ, загальним об’ємом 783,7 т на суму 720302,56 грн., проведено роботи з механізованого викошування зелених зон загальною площею 200000 м2 на суму 146480,00 грн., з дереводробіння загальним об’ємом – 898,5 м3 на суму 103240,08 грн.
На виконання районної програми «Сприяння у створенні та підтримці органів самоорганізації населення в районі на 2021-2025 роки», за доброю традицією, до Дня міста Херсона, за підтримки Херсонської міської військової адміністрації, привітали за місцем проживання 90 сімейних пар з Ювілеєм подружнього життя, які прожили в шлюбі більше 50 років.
Внаслідок ворожих обстрілів у Центральному районі за 2022 - 2023 роки було пошкоджено - 1237 об'єктів, більшість з яких – це житлові будинки (816 - багатоповерхових будинків, 344 - приватних будинків, 77 – інші об’єкти). З метою оперативного реагування та ліквідації наслідків обстрілів, спеціалістами відділу щоденно збиралася інформація і направлялася до департаменту міського господарства для тимчасового закриття вікон і дахів пошкоджених будинків, прибирання та вивозу сміття після обстрілів.
При виконавчому комітеті Суворовської районної у м.Херсоні ради організовано допомогу мешканцям постраждалим від обстрілів, а саме: для тимчасового укриття пошкоджених вікон, дверей, дахів мешканцям району було видано наступні будівельні матеріали:
- плівка (тарпаулін) – 2250 шт. (45000 м2);
- плита OSB – 1180 шт.;
- комплект аварійного УХУТУ – 50 шт.;
- брус 40х50х4000 – 50 шт.;
- рейка – 200 шт.;
- піна монтажна – 77 шт.;
- само різи – 30 коробок;
- дошка 100х25х2000 – 2460 шт.;
- дошка 100х30х4000 – 50 шт.;
- брус 40х50х4000 – 50 шт.;
- скотч – 42 шт.;
- плівка супердифузійна – 2 шт.
Загалом у 2023 році за отриманням будматеріалів звернулися більше 1000 осіб.
Близько 800 осіб включені до списків французької неурядової організації «ACTED» для отримання грошової допомоги. Інформацію по 270 будинкам передано до групи швидкого реагування для тимчасового укриття вікон, дахів.
Інформацію по 86 пошкоджених будинків передано до ГО «Проліска» для надання гуманітарної допомоги. Мешканцям 219 будинків сектора приватної забудови видано комплекти будматеріалів для ліквідації пошкоджень від гуманітарної організації «Проліска». Мешканцям району було видано: 168 ковдр, 28 спальників, 373 електрообігрівачів; 20 мешканців сектора приватної забудови отримали талони для заправки газових балонів; 63 - дрова для опалення.
Внаслідок підриву греблі Каховської ГЕС в результаті збройної агресії рф, у червні 2023 року, в Центральному районі в зону підтоплення попали 8 підприємств та 39 житлових будинків, з них: багатоквартирних будинків - 21 (підтоплено 143 квартири), приватних житлових будинків – 4 та у с.Степанівка - 14 приватних житлових будинків. Райвиконкомом було організовано допомогу і за сприяння Херсонської міської військової адміністрації, мешканцям, які постраждали від підтоплення внаслідок підриву Каховської ГЕС, та звернулися за допомогою, видано предмети першої необхідності: ліжка, матраси, гігієнічні набори, газові плитки, буржуйки, засоби боротьби з пліснявою.
У Центральному районі з 402 житлових будинків ОСББ, ЖБК та відомчого житла - 302 будинки опалюються централізовано (отримають теплоносій від 16 теплових пунктів АТ «Херсонська ТЕЦ», 11 теплопунктів МКП «Херсонтеплоенерго» та 1 теплопункту ПП «Херсонтеплогенерація»), інші будинки мають автономне опалення та власні котельні.
Хочу звернути увагу, що під час воєнних дій і постійних обстрілах міста, завдяки спільної роботи спеціалістів райвиконкому, голів ОСББ, ЖБК та відомчого житла, представників теплопостачальних організацій, житлові будинки було своєчасно підготовлено до опалювального періоду 2023-2024 років, усі вони отримують теплоносій.
Спеціалісти відділу плідно співпрацюють з головами правлінь ОСББ та квартальних комітетів щодо вирішення проблемних питань життєзабезпечення, гуманітарної допомоги, співпраці з комунальними службами міста.
Дякуємо депутатам районної ради – головам правлінь ОСББ Щербині Людмилі, Луценко Тетяні, Сусловій Валентині, Герасимовій Надії, які обслуговували не тільки свої будинки, а також допомагали мешканцям інших будинків, голови ОСББ яких виїхали через воєнні дії.
Упродовж 2023 року, сектором з питань цивільного захисту мобілізаційної та оборонної роботи проводилися заходи щодо нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту. На території Центрального району м. Херсона обліковується: 52 захисні споруди цивільного захисту; 118 найпростіших укриттів; 54 конструкції залізобетонних для укриття цивільних осіб та 30 локацій габіонів з геотекстилем для укриття цивільних осіб.
На виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 23 червня 2023 року «Щодо результатів оперативних обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту та вирішення проблемних питань щодо укриття населення» введеного в дію Указом Президента України від 26 червня 2023 року № 353/2023, щоквартально проводяться перевірки захисних споруд цивільного захисту, найпростіших укриттів та залізобетонних конструкцій для укриття цивільних осіб комісією в складі представників органів місцевого самоврядування, Херсонського районного управління ГУ ДСНС України у Херсонській області та Херсонського районного управління поліції ГУ НП в Херсонській області. За результатами обстежень складаються акти оперативного огляду.
Розпорядженням голови Суворовської районної у м. Херсоні ради від 27.09.2023 року № 51-в оновлено склад комісії з питань евакуації Суворовського району м. Херсона.
У взаємодії з фахівцями ТОВ «Науково-виробниче підприємство «ОЗОН С» по Центральному району м. Херсона додатково встановлено 10 сигнально-гучномовних пристроїв для оповіщення населення та 8 блоків автоматичного управління на електросиренах С-40.
Згідно «Плану-графіку проведення у другому півріччі 2023 року на деокупованій території Херсонської області практичної підготовки осіб керівного складу і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту на підприємствах, установах, організаціях», затвердженого розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 16.05.2023 року № 227, на чотирьох суб’єктах господарювання Центрального району м. Херсона було проведено спеціальні об’єктові тренування. Звіти про проведення спеціальних об’єктових тренувань з питань цивільного захисту надано до відділу з питань цивільного захисту Херсонської міської ради.
За сприяння Херсонської міської військової адміністрації на сьогоднішній день облаштовано 108 укриттів. На кожне укриття завезено майно. Робота з облаштування укриттів продовжується.
На офіційному сайті Суворовської районної у м. Херсоні ради та її виконавчих органів постійно висвітлюються інформаційні пам’ятки для населення району щодо дій при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру.
Діяльність служби у справах дітей Суворовської районної у м. Херсоні упродовж 2023 року була спрямована на виконання Законів України, постанов Верховної Ради, Кабінету Міністрів України та інших законодавчих актів щодо соціально-правового захисту дітей.
З дати завершення тимчасової окупації відбулося відновлення роботи виконавчого комітету Суворовської районної у м. Херсоні ради, як органу опіки та піклування, щодо здійснення діяльності, пов’язаної з захистом прав дитини.
Основні зусилля Служби були направлені на:
- соціальний захист дітей;
- підвищення рівня відповідальності батьків, опікунів, піклувальників за виконання своїх обов’язків стосовно дітей в умовах військового стану; - профілактичну роботу щодо подолання бездоглядності, безпритульності; - створення безпечних умов перебування для дітей, родини яких залишилися в місті;
- тимчасового влаштування дітей;
- надання погоджень на перетин кордону;
- надання консультацій, психологічної підтримки та гуманітарної допомоги продуктами харчування, гігієнічними засобами сім’ям з дітьми, які залишилися в окупації;
- надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів в Україні.
Службою у справах дітей Суворовської районної у м. Херсоні ради проводиться постійна робота щодо своєчасного виявлення дітей, залишених без батьківського піклування, та надання їм комплексної допомоги, а саме: забезпечується тимчасове влаштування таких дітей, надання необхідної медичної та соціальної допомоги, пошук та консультування потенційних кандидатів в опікуни та піклувальники. Службою здійснюється поновлення та оформлення документів, необхідних для надання статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування.
Так, за 2023 рік виявлено 33 дитини, залишених без батьківського піклування, 20 малолітніх та неповнолітніх влаштовано під опіку та піклування, 1 дитину - в прийомну сім’ю, 2 дитини – в Центр соціально-психологічної реабілітації дітей, 2 дітей – в заклад цілодобового перебування, 1 малолітню – в ДБСТ, 6 дітей – в патронатну родину, 1 малолітнього повернуто на виховання матері.
Виконавчим комітетом Суворовської районної у м. Херсоні ради, як органом опіки та піклування, якнайшвидше розглядаються питання та приймаються рішення щодо соціально-правового захисту дітей. Так, з початку року, вже було розглянуто 14 питань стосовно надання статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, 4 звільнення від обов’язків опікуна, 1 припинення опіки у зв’язку із смертю опікуна, 393 питання надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів в Україні, 1 щодо доцільності поновлення матері батьківських прав відносно дитини, 2 питання щодо встановлення опіки над майном, 7 питань щодо призначення уповноваженої особи з метою повернення дітей на підконтрольну територію України, тощо. На сьогодні сформовано новий склад комісії з захисту прав дитини та поновлено її роботу.
Станом на 31.12.2023 року на обліку Служби у справах дітей перебуває: 89 дітей, які проживають в Херсоні, з них зі статусом дитина-сирота та дитина, позбавлена батьківського піклування - 33 дітей з 25 родин; та діти, які опинились в складних життєвих обставинах - 61 дитина із 33 родин.
Проведено 58 рейдів, під час яких попереджено 106 батьків щодо адміністративної відповідальності, притягнуто до відповідальності – 76 осіб за ч. 1 ст.184 КУпАП. Поставлено на облік служби у справах дітей, як такі що перебувають у складних життєвих обставинах 41 дитину. За ініціативою виконавчого комітету Суворовської районної у м. Херсоні ради – органу опіки та піклування Суворовського району м. Херсона, до Херсонського міського суду Херсонської області в 2023 році подано 1 позов щодо позбавлення батьківських прав батьків відносно 1 малолітньої дитини, 10 позовних заяв перебувають на розгляді в суді відносно 14 малолітніх та неповнолітніх дітей.
Основними завданнями управління праці та соціального захисту населення, у 2023 році, було забезпечення (в межах повноважень), дотримання законодавства про працю, зайнятість, соціальний захист населення; призначення державної соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством; вирішення питань про призначення компенсацій і пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; участь у здійсненні комплексних програм поліпшення обслуговування осіб з інвалідністю, одиноких непрацездатних громадян, громадян похилого віку та сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем їхнього проживання, питання реалізації державної політики у сфері захисту прав внутрішньо переміщених осіб.
У лютому 2023року, завдяки реалізації проєкту “Підтримка спроможності системи соцзахисту населення щодо реєстрації ВПО”, Благодійним фондом «Стабілізейшен Суппорт Сервісез» за підтримки UNHCR Ukraine - Aгентство ООН у справах біженців в Україні, для відновлення роботи управління, було отримано генератор, 3 робочих місця для працівників управління соціального захисту населення (столи, стільці, ноутбуки, принтери та канцелярію).
За зверненнями мешканців району, надано одноразову грошову допомогу на поховання 54 померлим непрацюючим особам, які проживали на території району по 1345 грн.
За звітний період 204 особи (особи з інвалідністю, похилого віку та діти з інвалідністю) звернулися за протезуванням і забезпеченням допоміжними та іншими засобами реабілітації. Підготовлено 133 справи до передачі до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Для забезпечення заходами з реабілітації дітей з інвалідністю надійшло 6 заяв згідно медичних показників, із них 5 дітей з інвалідністю пройшли курс реабілітації, 1 договір закрито за заявою матері.
Стосовно виплати одноразової компенсації та щорічної допомоги, передбачених Законом України "Про протимінну діяльність в Україні" звернулося 6 осіб, перераховано на загальну суму – 46046 грн. одноразової та 4710 грн. щорічної допомоги.
Відповідно по Постанови КМУ від 25.07.2012 року №660 проведено виплату одноразової матеріальної допомоги дитині, яка постраждала від торгівлі людьми у сумі 8499 грн.
Підготовлено списки-рішення до Херсонського центру із нарахування та виплат державних допомог на виплату компенсації особам з інвалідністю по бензину та транспортному обслуговуванню (на 18 та 21 особу відповідно) за 2022 та 2023 роки.
У 2023 році зареєстровано 8 колективних договорів.
З метою реалізації у 2023 році заходів обласної програми підтримки сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням Херсонської обласної ради від 23 квітня 2021 року № 122, зокрема, щодо надання одноразової матеріальної допомоги, до Херсонського центру із нарахування та виплат державних допомог направленні відповідні рішення, а саме: 26 членам сімей загиблих (померлих) учасників АТО/ООС внаслідок поранень, контузій, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в АТО/ООС, які мають статус відповідно до статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», із розрахунку 10 тис. грн. кожному; 10 дітям (віком від 6 до 16 років включно, які з 01 вересня будуть/планують навчатися у закладах загальної середньої освіти) загиблих (померлих) захисників України одноразової матеріальної допомоги «Подарунок від тата» до 1-го вересня із розрахунку 1 тис. грн кожному; 11 дітям (віком до 18 років) загиблих (померлих) захисників України одноразової матеріальної допомоги «Подарунок від тата» до новорічних та різдвяних свят із розрахунку 3 тис. грн. кожному; 27 членам сімей загиблих (померлих) Захисників та захисниць України, які загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, які мають статус відповідно до статті 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», щорічної одноразової матеріальної допомоги із розрахунку 10 тис. грн. кожному.
Органом опіки і піклування приймалася участь у судових засіданнях при розгляді цивільних справ про визнання громадян недієздатними чи обмежено дієздатними, прийнято участь у розгляді 9 справ.
Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (734 особи, з них - 115 дітей, 168 – 1 категорії, 353 - 2 категорії, 98 - 3 категорії), було призначено компенсації та допомоги, а саме:
- щомісячну компенсацію на продукти харчування (І та ІІ категорія) - 531 особі (І кат- 51 грн., ІІ кат- 250,50 грн. щомісяця);
- щорічну допомогу на оздоровлення (І-ІІІ категорії) 1088 особам за 2022-2023 роки (90, 100 та 120 грн. за рік в залежності від групи інвалідності);
- надано один розрахунок на проїзд до управління соціальної політики Херсонської міської ради для відшкодування витрат на соціальний захист громадян.
Підготовлено та направлено подання на 8 осіб до Департаменту соціального розвитку стосовно посвідчень учасників ЧАЕС.
Взято на облік по санаторно-курортному лікуванню 10 осіб.
17 осіб отримали «Посвідчення батьків багатодітної сім’ї», 35 осіб - «Посвідчення дитини з багатодітної сім’ї», 22 особові справи внесено до впровадженої новітньої системи «Реєстр посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї».
Видано 27 посвідчень «Член сім`ї загиблого (померлого) Захисника і Захисниці України»; 9 посвідчень «Особа з інвалідністю внаслідок війни»; 7 посвідчень дружини померлих учасників війни і бойових дій, партизанів і підпільників, визнаних за життя особами з інвалідністю від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге; 7 посвідчень вилучено відповідно до законодавства.
Прийнято та передано 970 заяв на матеріальну допомогу до Херсонської міської ради та обласної державної адміністрації.
В управлінні на обліку перебуває 1855 сімей, які отримують державну допомогу, відповідно до ЗУ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»;
- 389 сімей - відповідно до ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;
- 1325 відповідно до ЗУ «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам», 428 сімей – інші допомоги та компенсаційні виплати.
Станом на 01.01.2024 року на обліку перебуває 7285 осіб, які перемістилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, грошову допомогу на проживання призначено 5468 особам з їх числа.
Відповідно до постанови КМУ від 29.07.2020 року № 744 «Деякі питання реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», призначається грошова компенсація, яка є одноразовою цільовою виплатою для придбання дитячих товарів. Станом на 31.12.2023 року, компенсацію призначено 55 особам.
В управлінні було організовано роботу щодо прийому громадян, які постраждали внаслідок підриву російською федерацією греблі Каховської ГЕС та призначено відповідну допомогу 933 особам.
Для визначення права на отримання та розмір державних виплат Міністерство фінансів постійно здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат і щомісяця надає свої рекомендації щодо їх опрацювання. Протягом звітного періоду в управлінні відпрацьовано 847 рекомендацій.
Для підтримки деяких категорій громадян міста Херсон, які опинились у скрутному становищі протягом червня та липня 2023 року в управлінні приймали заяви та необхідний пакет документів для отримання допомоги від благодійної організації «ADRA». Сформовані списки на 532 особи були передані до департаменту соціального розвитку.
В управлінні налагоджена співпраця з центром надання адміністративних послуг (далі ЦНАП) через застосування системи «Соціальна громада». Для цієї роботи до ЦНАПу передані інформаційні та технологічні картки на надання адміністративних послуг соціального характеру. На 01.01.2024 року прийнято рішення щодо надання адміністративних послуг 1495 особам через ЦНАП.
Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Центрального району м. Херсона, упродовж року надавав соціальні послуги громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, за місцем проживання. У Територіальному центрі функціонує 2 відділення: відділення соціальної допомоги вдома та відділення денного перебування.
Працівниками відділення соціальної допомоги вдома надано соціальні послуги 279 особам. Кількість послуг, які були надані соціальними робітниками цього відділення за рік, складає 42450.
На початок 2023 року у відділенні денного перебування перебували на обліку 1340 осіб. Упродовж 2023 року взято на облік 2632 осіб. Надано соціальних послуг у загальній кількості 42083 (представництва інтересів – 347, консультування – 34364, соціальної адаптації – 7372).
Територіальним центром упродовж року надано наступні соціальні послуги: 1726 перукарських послуг надано 829 особам; 46 індивідуальних психологічних консультацій отримали 28 осіб; 714 особам надано 6521 медична послуга (вимірювання артеріального тиску, рівня цукру глюкометром, перев’язки, апаратний масаж, масаж з використанням обладнання з турмалінової кераміки, процедури в домашніх умовах за призначенням лікаря). На постійній основі проводилась робота з забезпечення інсуліном за рецептами хворих на цукровий діабет, співпраця з сімейними лікарями щодо отримання електронних направлень на обстеження або до вузьких спеціалістів; допомогу в оформленні субсидії отримали 36 осіб; транспортні послуги отримали 32 особи. Упродовж року в установі працювала бібліотека.
У звітному році продовжено роботу з таких інноваційних моделей соціальної роботи, як пункт прокату засобів реабілітації та надання соціальних послуг мультидисциплінарною командою. Мультидисциплінарною командою, до складу якої входять: соціальний робітник, соціальний працівник, медична сестра, перукар, було обслужено 8 осіб. У тимчасове користування 106 особам надані технічні засоби реабілітації, а саме: ходунки - 31 шт., інвалідний візок – 18 шт., тростини – 43 шт., милиці – 5 шт., стілець - туалет - 4 шт., стілець для купання – 1 шт., слуховий апарат – 4 шт.
Працівниками територіального центру, соціальними працівниками відділення соціальної допомоги вдома, у зв’язку з постійними обстрілами міста, постійно проводиться відповідна робота по евакуації підопічних у небезпечні області країни. 2023 року було організовано евакуацію 242 підопічних.
В приміщенні територіального центру кожної середи проводилися робочі наради з працівниками установи для координації роботи та узгодження дій в умовах воєнного стану.
Матеріально-технічна база територіального центру задовільна. Від ХМВА, благодійних організацій, територіальному центру у 2023 році надано: ноутбуки ASUS – 6 шт., багатофункціональний пристрій – 3 шт., електричні велосипеди – 5 шт., вантажопасажирський автомобіль – 1шт., генератор – 1 шт.
Територіальний центр на протязі 2023 року проводив спільну діяльність з Херсонською міською військовою адміністрацією Херсонського району та волонтерськими організаціями: ГО «Місто сили», Обласна та районна організація «Червоний хрест України», БО «Мій Херсон», ГО «Проліска», Міжнародний благодійний фонд «Сумка самарянина», СПО «Патріот», ГО «Майдан», ГО «Пліч-о-пліч», ГО «Givi Hearts», Єврейська месіанська релігійна громада «Бетель», SOS «Восток», БФ «Lets Help», ГО «ADRA UKRAINE», ГО «Регіональний Центр Сталого Розвитку», щодо забезпечення підопічних центру та мешканців Суворовського району гуманітарною допомогою. Усього було видано: продуктових наборів – 11800 шт., гігієнічних наборів – 3615 шт., памперси для дорослих та урологічні вкладки – 4684 шт., матраци, ковдри, спальні мішки, постіль – 1775 шт., тепловентилятори, ліхтарі на сонячних лампах – 362 шт., технічні засоби реабілітації – 106 шт.
Працівниками Територіального центру протягом звітного року розглянуто 56 скарг стосовно фактів домашнього насильства щодо осіб непрацездатного віку та опрацьовано 373 звернення громадян на «гарячу» телефонну лінію Херсонської обласної державної адміністрації.
Територіальний центр постійно веде роз’яснювальну роботу серед населення району щодо можливості отримання соціальних послуг і роботу щодо виявлення громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах.
В цей нелегкий час спротиву України російській агресії, весь світ єднається у відчайдушній боротьбі. Небайдужі громадяни роблять все, щоб забезпечити усім необхідним та допомогти тим, хто цього потребує. Добрі справи не залишаються непоміченими – вони як маяки світять для тих, хто чекає допомоги.
Хочу відзначити організації, фонди, благодійників, які упродовж 2023 року надавали гуманітарну допомогу для нужденних верств населення району:
- Херсонська міська військова адміністрація – продукти харчування, засоби гігієни для підопічних тер центру, будівельні матеріали для постраждалих від обстрілів, генератори та майно для забезпечення найпростіших укриттів;
- ГО «НДЦ Флогістон Тім» PCPM Polish Center for Internationаl Aid за благодійну допомогу для обслуговування підопічних Територіального центру соціального обслуговування Центрального району м.Херсона – автомобіль та велосипеди, засоби реабілітації для маломобільних;
- БФ «Стабілізейшен Суппорт Сервісез» та UNHCR Ukraine - Aгентство ООН у справах біженців в Україні за генератор, ноутбуки, принтери та канцелярію для відновлення роботи управляння соціального захисту населення;
- обласна та районна організації «Червоного хреста» - продукти харчування, засоби гігієни, памперси та пелюшки для ліжко хворих;
- ювенальна превенція ГУНП в Херсонській області, за подарунки дітям-сиротам та сжо, які перебувають на обліку служби у справах дітей;
- міська рада м.Знамянка Кіровоградської обл., ГО «Майдан», СПО «Патріот» - продукти харчування, гігієна, ліжка, постільна білизна, одяг для постраждалих від підриву Каховської ГЕС, гофроліжка для облаштування найпростіших укриттів;
- БФ LetsHelp за надання гуманітарної допомоги продуктами харчування підопічним відділення соціальної допомоги вдома;
- БФ Global Empowerment Mission та засновнику фонду Майклу Каппоні, директору представництва Global Empowerment Mission Ukraine Андрію Негричу за допомогу маломобільним особам похилого віку;
- UNHCR Ukraine - Aгентство ООН у справах біженців в Україні, гуманітарна місія «Проліска» - комплекти будівельних матеріалів для екстреного ремонту житла, пошкодженого внаслідок обстрілів; ковдри, постільне, матраси, лампи для постраждалих від обстрілів;
- БФ «Людська Довіра Платинум Добро Україна», м.Одеса - продукти харчування, гігієна, постільна білизна, ковдри, питна вода, одяг для постраждалих від підриву Каховської ГЕС;
- ГО «Регіональний Центр Сталого Розвитку» - за новорічні подарунки дітям району, питну воду і продукти харчування для підопічних тер центру;
- БФ «Фонд благодійних ініціатив Альфа», ГО "Сivi Hearts» м.Рівне, депутата Рівненської обласної ради Володимира Пилипчука - медикаменти, коляски та ходунки для осіб з інвалідністю, гігієнічні та продуктові набори для постраждалих від підриву Каховської ГЕС;
- ГО «Валіза добра» - гігієнічні та продуктові набори для постраждалих від підриву Каховської ГЕС;
- БО «Благодійний Фонд Сучасна Україна» - дитячий одяг, іграшки, харчування та подарунки для дітей під опікою та перебувають в сжо;
- БО «ADRA UKRAINE» за надання щомісячної гуманітарної допомоги продуктами харчування для підопічних тер центру;
- БО «Мій Херсон» за надання наборів гігієни для осіб з інвалідністю, які перебувають на обліку в Територіальному центрі;
- ГО «Центр розвитку ОСББ Пліч-о-пліч» - засоби реабілітації (коляски, тростинки, ходунки) для підопічних тер центру.
Вдячні за безкорисну допомогу Херсонцям, за чуйність і здатність співпереживати, вміння і бажання підтримати тих, хто цього потребує. Сьогодні, коли в країні йде повномасштабна війна, об’єднання зусиль, здійснення добрих, корисних справ є вкрай важливим та цінним для нашого суспільства! Спільними зусиллями ми постійно працюємо над забезпеченням життєдіяльності та потреб громадян Суворовського району. Наша згуртованість – запорука нашого успіху. Доброта, чуйність, безкорисливість, взаєморозуміння та взаємопідтримка допомагають боротися з будь-якими викликами! Разом ми - сильні! Разом – до Перемоги! Слава Україні! Героям слава!
Голова Суворовської
районної у м. Херсоні ради Андрій ЗАДНІПРЯНИЙ