>
< Правильні дії на випадок терористичного акту
11.02.2015 13:50 Вік: 10 yrs
Категорія: Новини

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області інформує:


ПДВ – 2015. Коротко про головне

    Законом України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” було внесено чимало змін з податку на додану вартість (ПДВ). Розглянемо основні з них, які набули чинності з 1 січня 2015 року.

    Так, з початку року збільшився поріг обов’язком реєстрації платником ПДВ – з 300 тис. грн (без ПДВ) до 1 млн грн (без ПДВ) загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг.

    Крім того, відтепер база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається: не нижче ціни придбання таких товарів/послуг; для самостійно виготовлених товарів/послуг – не нижче їх собівартості; у разі постачання необоротних активів – не нижче балансової (залишкової) вартості. Виняток складають лише товари та послуги, ціни на які підлягають державному регулюванню, та газ, який постачається для потреб населення.

    До 31 грудня 2017 року продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання зернових і технічних, а також металобрухту та макулатури.

    Головною ж новацією 2015 року стало запровадження системи електронного адміністрування ПДВ. Наразі тестовий режим такої системи вже працює.

У херсонців 10 днів щоб прозвітувати за землю!

    Останній день подання декларації з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2015 рік - 20 лютого 2015 року. Сплата проводиться рівними частинами за кожен місяць протягом 30 календарних днів, наступних за минулим податковим місяцем.

    Зазначимо, за неподання або несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю до платника податку застосовуються санкції, передбачені ст. 120 Податкового кодексу, зокрема у розмірі 170 грн (або 1020 грн).

Новації в системі електронної податкової звітності

    Численні зміни в податковому законодавстві з 2015 року торкнулися і системи електронної звітності. Зокрема, з 01.01.2015 року приймання та обробка фінансової звітності здійснюється за допомогою автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності».

    При формуванні звітності, яка подається до Державної фіскальної  служби України  і Державної служби статистики України слід використовувати формати на літеру «S». За результатами обробки такої звітності в органах Державної служби статистики України суб’єктам господарювання буде надіслано квитанція №2.

    Якщо, органами Державної служби статистики України додатково формується повідомлення щодо результатів камеральної перевірки звітності, воно надсилається до суб’єкта господарювання засобами автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності»

    Звітність, яка подається тільки до Державної фіскальної  служби України  формується за форматами на літеру «J». Відповідно, за результатами обробки такої звітності в органах Державної фіскальної служби України суб’єктам господарювання надсилається квитанції №2.

    Ознайомитись з повним переліком електронних форматів фінансової звітності можна на сайті  ДФС за адресою: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/povidomlennya-platnikam-pod/178008.html

Електронне адміністрування ПДВ

    З 1 лютого в Україні в тестовому режимі запроваджується система електронного адміністрування ПДВ. Наслідком її введення в процес податкової роботи стане неможливість отримання незаконного відшкодування ПДВ, збільшення надходжень до бюджету та зменшення впливу людського фактору на процес адміністрування податку.

    Тестовий режим електронного адміністрування діятиме до 1 липня, а вже з 1 липня всі платники ПДВ в обов’язковому порядку будуть дотримуватись принципів та правил функціонування електронної системи.

    Система електронного адміністрування ПДВ складається з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних, банку, в якому в автоматично будуть відкриті рахунки всім платникам ПДВ, та бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів.

    Відповідно, автоматично буде вестись облік у розрізі платників: сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних; сум податку при імпорті товарів; сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ; сум податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Деклараційна кампанія 2015! Коли декларувати доходи не потрібно

    Від подання декларації про майновий стан і доходи звільняються особи у разі отримання доходів:

- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від одного податкового агента незалежно від виду та розміру доходу, крім випадків, прямо передбачених Податковим кодексом України;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок;

- у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою;

- від двох і більше податкових агентів, і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів такими податковими агентами не перевищує у 2014 році 146160 грн.

    Також, звільняються від подання декларації про майновий стан і доходи особи, якщо станом на кінець звітного податкового року вони: є неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому повністю утримуються за рахунок інших осіб або держави; перебувають у розшуку, на строковій військовій службі, під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі; перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав.

    До слова, у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини), батьки (усиновителі) та опікуни повинні подати податкову декларацію від імені такої дитини та сплатити податок на доходи.

    Детальні роз’яснення з питань оподаткування доходів громадян можна отримати у Центрі обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні за адресою: м. Херсон, вул. І. Кулика, 143а, а також за телефоном 32-74-40.

До уваги херсонців! Працюють нові бюджетні рахунки

    З 9 лютого 2015 року облік надходжень до державного та місцевих бюджетів здійснюється за новими рахунками. Тобто, починаючи з 9 лютого 2015 року, податкові зобов’язання необхідно сплачувати за новими рахунками.

    Будьте уважні, нові реквізити бюджетних рахунків розміщені у Центрі обслуговування платників при податковій інспекції міста та на сайті ГУ ДФС у Херсонській області у розділі “Бюджетні рахунки” за посиланням - kherson.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki.

    Нагадаємо, що щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України, рішень про місцеві бюджети та бюджетної класифікації відкриваються рахунки за надходженнями до державного та місцевих. Такі рахунки відкриваються протягом 45 днів з дня прийняття закону по Державний бюджет України.

У яких випадках при продажу нерухомості необхідно сплачувати військовий збір?

    Об’єктом оподаткування військовим збором є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого, зокрема, включається і частина доходу від операцій з нерухомим майном (пп. 1.2 п. 16? підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України - ПКУ).

    Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) нерухомого майна визначено статтею 172 ПКУ. Так, дохід, отриманий громадянином – від продажу нерухомого майна, не частіше 1 разу протягом звітного податкового року та за умови перебування такої нерухомості у власності платника не менше останніх 3 років, не підлягає оподаткуванню. Це правило дійсне і для оподаткування військовим збором. При цьому умова перебування проданої нерухомості у власності платника податку не розповсюджується на майно, отримане у спадщину.

    У всіх інших випадках дохід, отриманий від продажу нерухомості підлягає оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5%.

Протягом січня півтисячі херсонців отримали електронні ключі

    Сьогодні все більше популярності набуває система електронного документообігу. Наразі електронна звітність усе більше й більше витісняє паперову, економлячи не лише час, а й кошти. Електронні ключі дають змогу платникам податків звітувати в режимі онлайн як до органів ДФС, так і до органів державної статистики України та Пенсійного фонду. Послуга електронного цифрового підпису надається безкоштовно.

    Зазначимо, що протягом січня цього року майже півтисячі херсонців звернулись до херсонського відділення Акредитованого центру сертифікації ключів за посиленими сертифікатами електронних ключів.

    Херсонцям отримати електронний підпис та консультацію щодо його застосування можна у Центрі обслуговування платників за адресою: м. Херсон,  вул. І. Кулика, 143а, телефон 32-74-99, 51-09-15.

Працювати краще офіційно

    Відтепер підприємства та підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичної роботи повний робочий час, та виплати зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ – у 30 кратному розмірі мінімальної зарплати (36540 грн), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- порушення встановлених строків виплати зарплати працівникам, більш як за один місяць, виплата її не в повному обсязі – у 3-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої на момент виявлення порушення (3654 грн);

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у 10-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (на разі це 12 180 грн);

- порушення інших вимог трудового законодавства – у розмірі мінімальної заробітної плати (1218 грн).

    Зазначені штрафи накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.

    Крім того, відпер працівник не може бути допущений до роботи, зокрема, без повідомлення органу ДФС про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабміном.

Як повідомити податківців про новоприйнятого працівника

    З 1 січня 2015 року працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, який до того ж зобов'язаний повідомити в органи фіскальної служби про новоприйнятих працівників. Порядок подання такого повідомлення має затверджуватись Кабінетом Міністрів України.

    На сьогоднішній день Порядок такого повідомлення відсутній, тому Державна фіскальна служба України рекомендує тимчасово дані щодо прийнятого працівника зазначати в Таблиці 5 Додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. До прийняття відповідного порядку заповнена Таблиця 5 буде вважатися «повідомленням», яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до податкової інспекції за основним місцем обліку платника. Тобто, при кожному прийнятті найманця на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 до Порядку подавати не потрібно.

    Нагадаємо, що Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів фіскальної служби за січень 2015 року слід подати не пізніше 20 лютого.

    Додамо, що у разі порушення норм законодавства про працю запроваджені нові штрафи які є фінансовими санкціями і накладаються незалежно від адмінштрафів.

Зібралися за кордон – подайте податкову декларацію!

    Згідно з нормами податкового законодавства України, громадяни – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до органу ДФС за місцем свого проживання декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

    Орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку. Така довідка надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Херсонський переробник зерна приховав від податківців 1 млн грн доходів

    Днями, ревізори ДПІ у м. Херсоні провели податкову перевірку херсонського ТОВ „ВВВ”, основною діяльністю якого є переробка зернових культур.

    Податківці встановили, що ТОВ „ВВВ” занизило дохід від продажу готової продукції (борошна та висівок) на суму 982,2 тис. гривень.

    Так, відповідно до Правил організації і ведення технологічного процесу на борошномельних заводах, затверджених наказом Міністерства АПК України №83, вихід борошна усіх сортів становить – 75%, висівки – 19,1%, зернових відходів – 2,2%. При цьому враховуються основні показники якості зерна пшениці. 

    Натомість, ТОВ „ВВВ” не дотримується встановлених норм виходу готової продукції – муки та висівок. В середньому на підприємстві відсоток виходу муки становить 67-69%, вихід висівки – 25%.

    Таким чином, підприємство фактично не оприбуткувало у бухгалтерському обліку борошно в кількості 685 т за його собівартістю 2,53 грн./кг. Натомість було надлишково оприбутковано висівок в кількості 803 т за її собівартістю 0,89 грн./кг.

    Враховуючи той факт, що вартість борошна вища за вартість висівки, підприємство „приховало” майже 1 млн грн доходів від реалізації готової продукції, які підлягають оподаткуванню.

    За підсумками перевірки, податківці донарахували на суму занижених податкових зобов’язань підприємства майже 600 тис. грн податків та штрафних санкції.

Самозайняті херсонці перерахували на соціальні видатки 4,6 млн грн ЄСВ

    Саме таку суму єдиного соціального внеску сплатили протягом січня цього року херсонські приватні підприємці, адвокати, нотаріуси, артисти та інші самозайняті особи. Це, до речі, на 100 тис. грн більше ніж у грудні 2014 року.

    Нагадаємо, що самозайнята особа – це платник податку, який є підприємцем (ФОП) або провадить незалежну професійну діяльність.

    Незалежна професійна діяльність - це участь особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Херсонці „зізнались” податківцям про отримані подарунки на суму 3,6 млн гривень

    В рамках „Деклараційної кампанії 2015” вже близько сотні херсонців подали до податкової інспекції декларації про майновий стан та доходи, отримані у 2014 року. Серед них, 34 херсонці задекларували доходи, отримані у вигляді дарування, на загальну суму понад 3,6 млн гривень. Такі херсонці мають сплатити до бюджету 135 тис. грн податку на доходи фізичних осіб.

    Нагадаємо, що Деклараційна кампанія офіційно стартувала з 1 січня і триватиме до 1 травня цього року. Доходи громадян, отримані у вигляді дарунків, спадщини, призів тощо, підлягають оподаткуванню відповідно до норм податкового кодексу України.

    Декларацію можна подати як у паперовому, так і в електронному вигляді. Детальну консультацію із питань декларування доходів громадян херсонці можуть отримати в Центрі обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні за адресою: вул. І. Кулика, 143а, вікно №7 або за телефоном 32-74-40.

У січні херсонці сплатили майже 80 млн грн податків

    Протягом січня цього року херсонці сплатили до бюджетів всіх рівнів 79,6 млн грн податків та зборів. Це на 13 млн грн більше, ніж у січні минулого року. Зокрема, позитивна динаміка спостерігається з надходжень податку на прибуток підприємств (+500 тис. грн), податку на доходи фізичних осіб (+600 тис. грн), єдиного податку (+1,2 млн грн).

    Нагадаємо, що з 2015 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» кількість податків та зборів в Україні скорочено. Відтепер до загальнодержавних податків належать: податок на прибуток підприємств; податок на доходи фізичних осіб;  податок на додану вартість;  акцизний податок;  екологічний податок;  рентна плата; мито. А до місцевих податків та зборів відносяться:  податок на майно;  єдиний податок; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір.

У січні херсонські бізнесмени сплатили до бюджету більше 5 млн грн податку на прибуток підприємств

    Протягом січня цього року до бюджету надійшло 5,2 млн грн податку на прибуток підприємств. Це на півмільйона гривень більше, ніж у січні минулого року.

    Нагадаємо, серед податкових новацій 2015 року були і нововведення для платників податку на прибуток підприємств. Зокрема, для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, не перевищує 20 млн грн, об’єкт оподаткування може визначатися без урахування фінансових різниць.

    Звертаємо увагу, що змінився максимальний розмір річного доходу для платників податку, які не повинні сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток. Його підвищено з 10 млн грн до 20 млн гривень.