Легалізація оплати праці та зайнятості населення >
< Права та обов'язки неповнолітніх
07.10.2014 14:06 Вік: 10 yrs
Категорія: Новини

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області інформує:


                                              Увага! «Гаряча лінія» ДПІ у м. Херсоні!

   8 жовтня 2014 року з 14 до 15 години за телефоном 32-74-03 заступник начальника ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області Марієнчук Світлана Петрівна відповість на всі Ваші запитання щодо особливостей нарахування та сплати військового збору.

Про військовий збір на “гарячій лінії”

   В ДПІ у м. Херсоні проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: “Особливості нарахування та сплати військового збору”.

   Заступник начальника ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області Марієнчук Світлана Петрівна надала платникам податків вичерпні відповіді на всі поставлені питання.

   Наводимо відповіді на актуальні питання:

Питання: Чи оподатковується військовим збором грошове забезпечення військовослужбовців?

   Оскільки, військовослужбовці не перебувають у трудових відносинах і не являються найманими працівниками, а проходять військову службу, таким чином доходи, що отримують військовослужбовці у вигляді грошового забезпечення, не відповідають визначенню заробітної плати, тобто не є об’єктом оподаткування військовим збором.

Питання: Чи оподатковуються військовим збором виплати за сумісництво?

   Відповідно до підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України об'єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами. За своєю суттю робота за сумісництвом є виконання працівником додаткової оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час. Такі працівники за виконану роботу отримують зарплату, яка оподатковується військовим збором на загальних підставах, тобто за ставкою 1,5% від об'єкта оподаткування.

Питання: Підприємство подарувало працівнику на День народження холодильник. Чи оподатковується військовим збором такий подарунок?

   Об'єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами. Отож, оскільки за своєю суттю військовий збір утримується з зарплатних виплат (за виконану роботу), вартість подарунків не є об’єктом оподаткування військовим збором.

Питання: Як здійснюється нарахування, утримання і сплата (перерахування) військового збору до бюджету?

   Відповідно до норм пп.1.4 п.161 підрозділу 10 Розділу XX ПК України нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється в порядку, установленому ст.168 ПК України для податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), по ставці 1,5% від об'єкта оподаткування.

   На відміну від ПДФО при нарахуванні військового збору з доходу фізичної особи не вираховується сума єдиного соціального внеску і податкової соціальної пільги. Цей збір утримується із всієї суми нарахованого доходу.

   Військовий збір, як і ПДФО, перераховується до бюджету при виплаті доходу працівнику єдиним платіжним документом.

Питання: Чи оподатковуються військовим збором кошти, виплачені за рішенням суду за вимушений прогул із березня по вересень, якщо кошти нараховано та виплачено у вересні?

   Механізм обчислення та сплати військового збору викладено у розділі ХХ Податкового кодексу України (підрозділ 10, п.161), ставка оподаткування становить 1,5%. Платниками збору є безпосередньо громадяни України та іноземці, а функції нарахування, утримання та сплати до бюджету виконують податкові агенти - суб’єкти господарювання, які виплачують їм дохід. Об'єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами. Отож, з усіх зарплатних виплат, які нараховуються після 3 серпня п.р. утримується військовий збір. Тому весь середній заробіток за час вимушеного прогулу, нарахований у вересні п.р. є об’єктом оподаткування військовим збором.

На підтримку українських захисників херсонці перерахували понад 3,7 млн. гривень військового збору

   Таку суму цього збору спрямували херсонські підприємства та підприємці до бюджету у вересні.

   Нагадаємо, що 1,5% військовим збором обкладаються доходи, нараховані платникам у зв'язку з виконанням трудових обов'язків за трудовими та цивільно-правовими договорами, що включаються до фонду оплати праці, та виграші.

   Надходження від військового збору будуть спрямовані на посилення обороноздатності нашої країни, підтримку переселенців і відбудову постраждалих від військових дій територій.

   Дякуємо усім керівникам підприємств та підприємцям, які виплачують офіційну заробітну плату своїм працівникам та долучаються до допомоги нашим військовим.

Що з собою несе „пакет податкових реформ”?

   Вже очевидно – зміни в податковому законодавстві є неминучим. Сьогоднішні реалії вимагають кардинального реформування податкової системи з метою підвищення конкурентоспроможності вітчизняної економіки та залучення інвестицій в Україну. Що ж принципово зміниться в Україні після податкової реформи?!

   Ключовою позицією реформи є зниження ставки єдиного внеску для роботодавців, що сприятиме легалізації заробітних плат. Одночасно з такими змінами ставок буде запроваджено жорстке покарання за порушення закону.

   Крім того, із імплементацією податкової реформи ДФС України пропонує ввести на трирічний термін заборону на зміни податкового законодавства, що забезпечить принцип стабільності та сприятливо позначиться на роботі бізнес-середовища.

   Малому й середньому бізнесу пропонуються величезні преференції, співставні із податковими канікулами. Уряд має намір посилити підтримку малого й середнього бізнесу - зменшити максимальні ставки єдиного податку та заборонити перевірки платників єдиного податку й суб’єктів господарювання із річним доходом до 20 млн гривень. Це стимулюватиме розвиток існуючих та відкриття нових бізнесів, а головне - створення нових робочих місць.

   Законопроекти мають на меті скорочення числа податків, зниження ставок та спрощення процедури адміністрування. Вже ухвалено і з початку наступного року буде введено в дію закон щодо електронного адміністрування податку на додану вартість. Завдяки змінам у податковій системі значно збільшиться число електронних сервісів, зменшиться кількість звітних періодів, скоротиться кількість звітів, платежів, перевірок. Таким чином податкова система запрацює у принципово новому ключі, що супроводжуватиметься комфортними умовами для ведення бізнесу в Україні.

Держава відшкодувала херсонським бізнесменам понад 35 млн грн ПДВ

   Протягом січня-вересня цього року херсонський бізнес отримав на рахунки 35,5 млн грн у вигляді відшкодованого податку на додану вартість (ПДВ). В середньому, херсонським суб’єктам господарювання держава щомісяця відшкодовує майже 4 млн грн ПДВ.

   Загалом, цього року майже два десятка херсонських підприємств отримали на свої рахунки бюджетну компенсацію. Ці підприємства виготовляють обладнання для різних сфер діяльності, експортують власну харчову та іншу продукцію.

   Нагадаємо, Державна казначейська служба України щомісячно на своєму офіційному сайті публікує повний перелік суб'єктів господарювання, які отримали бюджетне відшкодування та зазначає суму відшкодувань.

   Така новація була запроваджена у травні відповідно до статті 200.18.21 Податкового кодексу України.

Податкова перевірка в режимі „он-лайн”

   Контрольно-перевірочна робота Державної фіскальної служби України спрямована на формування таких відносин з платниками податків, за яких ДФС є партнером легального бізнесу, забезпечується зниження податкового тиску та створюються сприятливі умови для зростання економіки.

   Зокрема, з цією метою, у системі електронного адміністрування платників податків вже майже рік працює податковий сервіс «Електронна перевірка». Завдяки нововведенню вирішено проблему дистанційного обслуговування платників податків, підвищено якість і зменшено термін проведення перевірки.

   Нормами чинного законодавства передбачено, що документальна невиїзна позапланова електронна перевіркою проводиться на підставі заяви, поданої платником із незначним ступенем ризику до органу ДФС, у якому він перебуває на податковому обліку.

   Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Територіальний орган ДФС на підставі інформації із Заяви та доданих до неї документів приймає рішення про проведення /непроведення такої перевірки.

   Рішення про непроведення перевірки може бути прийнято, якщо встановлено, зокрема, такі обставини: період, який підлягає перевірці відповідно до Заяви, уже охоплено документальною плановою чи позаплановою перевіркою; бухгалтерський облік (в електронному вигляді) ведеться з порушенням Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій; ненадання платником разом із Заявою документів в електронній формі, які згідно із ПКУ пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, у форматі, установленому п. 85.2 ПКУ.

Особливості подання податкової звітності поштою

    Платники податків мають право подавати звітність до податкових органів в один із таких способів: особисто, поштою, засобами електронного зв’язку. Підприємства, що належать до середніх та великих, зобов’язані звітувати виключно в електронному вигляді з дотриманням умов реєстрації електронного підпису. Інші платники мають можливість самостійно обирати зручний для себе спосіб подання податкових декларацій.

   У разі надсилання звітності способом традиційного поштового зв’язку, таке відправлення необхідно зробити не пізніше, ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації. Розрахункові документи, звіти і декларації приймаються до відправлення підприємствами поштового зв'язку листами з оголошеною цінністю з позначкою "Звіт" у верхній частині поштового відправлення, з повідомленням про вручення та описом вкладення.

   Нагадаємо, що за несвоєчасного звітування Податковим кодексом України передбачена відповідальність. Так, за не подання (не своєчасне) подання податкової звітності до суб’єктів господарювання застосовують штраф у розмірі 170 гривень за кожне таке порушення. У випадку, якщо до платника протягом року вже застосовувався такий штраф, його розмір збільшується до 1020 гривень.

   Дякуємо за своєчасне подання податкової звітності!

Чи оподатковується спадщина, яку отримала дитина-сирота?

   Спадщина, яка отримана дитиною від батьків (у т.ч. від батьків, які її всиновили), не оподатковується. Водночас, спадщина, отримана дитиною від інших членів сім’ї (баби, діда, тітки, дядька тощо) або від сторонніх осіб оподатковується за ставкою 5%.

   Якщо ж дитина є сиротою або позбавлена батьківського піклування, то оподаткування спадщини залежить від того, у якому вигляді така спадщина залишена. Спадщина, отримана такими дітьми у вигляді нерухомості (квартира, дім, земельна ділянка тощо), рухомого майна (автомобіль, витвір мистецтва, прикраси тощо) та грошових коштів обкладається за нульовою ставкою. Якщо ж сирота або дитина, позбавлена батьківського піклування, отримає спадщину у вигляді об’єкта комерційної власності або сум страхового відшкодування чи сум, що зберігаються на пенсійному рахунку спадкоємця, то такі види спадщини оподатковується за ставкою 5%.

   До об’єкта комерційної власності належать цінні папери (крім депозитного або ощадного, іпотечного сертифіката), корпоративне право, інтелектуальна власність та право на отримання доходу за нею тощо.

   Такі норми передбачені статтею 174 Податкового кодексу України.

Робота на півставки. Чи є право на ПСП?

   Працівник має право на зменшення суми загального місячного оподаткованого доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інші прирівняні до неї згідно із законодавством виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суму, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму (у 2014р. - 1218 гривень), діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. У 2014 році розмір зарплати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 1710 гривень.

   Отже, громадянин, який працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови якщо розмір його заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання такої пільги.

   Такі норми передбачені статтею 169 Податкового кодексу України.

Магазин на ринку – яка група єдиного податку?

   Торгувати в магазині на ринку і при цьому бути платником єдиного податку I групи забороняють норми Податкового кодексу України (ПКУ).

   Так, відповідно до п. 291.4 ст. 291 ПКУ, до першої групи платників єдиного податку відносяться фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150 тис. гривень.

   Крім того, згідно з п. 1.8 Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на ринках» торгове місце — площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (ваг, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

   Тому, якщо підприємець відкриє свій магазин на території ринку, то перебувати на першій групі єдиного податку не зможе.

Інвалютні депозити “беруть курс” на НБУ

   Багато громадян (особливо заробітчан) кладуть свої грошові кошти на депозитні рахунки в іноземній валюті. Враховуючи нестабільний курс валют, виникає запитання - за яким курсом буде визначатись сума до оподаткування?

   З огляду на те, що податок до бюджету сплачується в гривні, банк має перерахувати суму податку, утриманого з нарахованих процентів в іноземній валюті, в гривні. Податковий кодекс передбачає, що під час нарахування доходів в іноземній валюті такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, тобто офіційного курсу гривні до іноземних валют, що діє на момент нарахування таких доходів.

10 заможних херсонців задекларували статки у понад 1 мільйон гривень

   З початку року декларації з отриманим минулорічним доходом у понад 1 мільйон гривень подали 10 херсонців. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 31 млн гривень. Найбільші суми мільйонних доходів, що складає майже дві третини від загальної суми задекларованих статків, мільйонери отримали у вигляді дивідендів. З цього виду доходу вони сплатили до бюджету понад 1 мільйон гривень.

   Всього ж декларації про майновий стан і доходи, отримані у минулому році, подали понад 2,5 тисячі мешканців Херсона. Вони задекларували 202 млн гривень статків. Із загальної кількості декларантів - 1,1 тисяча (їх доходи склали майже 147 мільйонів гривень) звітували в обов'язковому порядку, решта — з метою реалізації права на податкову знижку. 

   За даними декларацій найбільшу суму доходу херсонці отримали доходів від успадкування або отримання в подарунок майна  - понад 55 млн гривень, що становить 38% задекларованих сум. Надходження податку на доходи фізичних осіб від цього виду доходу склало понад 1,7 мільйонів гривень.

   За проведеними перерахунками громадяни сплатили до бюджету понад 3,6 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб. Ті херсонці, які скористались правом на податкову знижку, повернули собі понад 1,3 мільйона гривень.

Херсонські депозити додали до казни майже півтора мільйона гривень

   За вересень цього року з доходів у вигляді процентів та інших пасивних доходів херсонців до держбюджету надійшло 1425 тис. гривень. Таку суму перерахували два десятки банків та небанківських установ, які обліковуються у ДПІ у м. Херсоні.

   Нагадаємо, що з серпня набули чинності норми Закону України від 04.07.2014 № 1588-VII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів”. Цим Законом введено в дію механізм справляння податку на доходи фізичних осіб із процентів, нарахованих на суму поточного або вкладного (депозит) рахунку.

   Ставка податку на доходи фізичних осіб є єдиною - 15% й застосовується до доходів у вигляді процентів та інших пасивних доходів від розміщення капіталу. Тобто розмір, нарахованих на депозит процентів, не впливає на ставку для їх оподаткування. Наприклад, на вашому депозитному банківському рахунку знаходиться Н-на сума заощаджень. За серпень банк нарахував на неї 100 гривень процентів. У такому випадку із зазначеної суми банк утримає й перерахує до державної скарбниці 15 гривень, а решту — на ваш депозитний рахунок.  

   Податковим агентом платника податку при нарахуванні на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (банк або кредитна спілка). Такі податкові агенти у формі №1ДФ відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів і загальну суму утриманого з них податку.

   Слід зазначити, що податок не справляється із доходів у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь громадян здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат.

   Тобто, якщо зарплатні та інші рахунки є універсальними, їх використовують не лише для зарахування таких виплат, а й зараховують інші поповнення, проценти, нараховані на таких рахунках теж оподатковуються. Ознаки таких рахунків визначаються Національним банком України

Випили” води на 2 млн гривень

   Цього року херсонські водокористувачі сплатили до бюджетів різних рівнів майже 2 млн грн збору за спеціальне використання водних ресурсів. В середньому,  міські бізнесмени сплачують понад 200 тис. грн збору щомісяця. Зазначимо, що відповідно до норм Бюджетного кодексу України, половина сплачених коштів наповнює міський бюджет.

   Нагадаємо, що відповідно до норм Податкового кодексу, плата за воду в Україні стягується за використання поверхневих та підземних вод, за користування водами для потреб енергетики та водного транспорту.

   Натомість, збір за використання водних ресурсів не справляється за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення;  за воду, що використовується для протипожежних потреб; за воду, що використовується для потреб зовнішнього благоустрою територій міст та інших населених пунктів тощо.