Подяка колективу КП «Таврійський» >
< Херсон вшановує визволителів!
29.10.2014 12:04 Вік: 10 yrs
Категорія: Новини

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області інформує:


Податкова реформа як інструмент фінансової децентралізації в Україні

   Концепція реформування податкової системи, між іншим, містить норми, які спрямовані на підсилення фінансової самостійності місцевих бюджетів. Зокрема, у цьому напрямку планується запровадити збір з роздрібного продажу підакцизних товарів за ставкою 5% їх вартості відповідно до рішень місцевих рад. Натомість буде скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

   Зміни торкнуться і такого місцевого податку, як податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Нова база оподаткування крім житлової площі, включатиме ще комерційну. Ставка податку на нерухомість буде встановлена у межах 2% від мінімальної заробітної плати за 1 м?.

   Зазначимо, що податок на нерухомість є важливим фінансовим ресурсом місцевих громад у всьому світі. В Україні ж даний податок було введено в дію з минулого року.

Електронний цифровий підпис необхідно поновити до 1 листопада

   До 1 листопада 2013 року термін дії безкоштовних ключів складав один рік. І тільки з 1 листопада 2013 року вони діють два роки. Платникам, у яких термін дії електронних ключів добігає кінця, необхідно упередити небажану ситуацію, щоб мати можливість подати електронну звітність без зайвого клопоту.

   Платники податків мають можливість безкоштовно отримати електронні ключі для подання звітності через Інтернет. Для цього фізичним особам, а також фізичним особам-підприємцям знадобиться певний пакет документів, а саме: бланк реєстраційної картки, копія паспорта (1-5 сторінки, реєстрація місця проживання), копія реєстраційного номера облікової картки платника податків, CD-R диск.

   Для юридичних осіб знадобиться: бланк реєстраційної картки, копії паспортів, копії реєстраційних номерів облікової картки платника податків та копії наказів про призначення директора та бухгалтера, статут (для ознайомлення), печатка підприємства, 3 CD-R диска (для електронної печатки та електронних підписів директора та бухгалтера) або 2 CD-R диска (для електронної печатки та електронного підпису директора (без бухгалтера)).

   Скористатися послугами електронного кабінету можна за адресою knp.minrd.gov.ua або через посилання «Електронний кабінет платника податків» на порталі ДФС. Для цього потрібно авторизуватися за допомогою електронного цифрового підпису.

Електронні сервіси ДФС заощаджують Ваш час та кошти

   На веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд сервісів, користуючись якими ви заощаджуєте власний час та кошти. Серед найпопулярніших можна виділити наступні: «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР), «Електронний кабінет платника податків», «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку», «Електронна звітність», «Реєстр страхувальників», «Анульована реєстрація платників ПДВ», «Пульс», «Декларування on-line» тощо.

   Також на даному веб-порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна митниця» та «Адреси масової реєстрації».

   Отже, шановні платники, скористайтесь можливістю спростити своє життя та спланувати свій робочий час за допомогою електронних сервісів, що функціонують на веб-сайті ДФС України, адже це зручно, швидко, сучасно та корисно. Доступ до зазначених сервісів можливий  із офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua/).

Замало страхового стажу для призначення пенсії - укладіть договір про добровільну участь

   Громадяни, яким не вистачає страхового стажу для призначення пенсії можуть одноразово сплатити єдиний внесок за договором про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Цим договором може бути передбачена одноразова сплата громадянином єдиного внеску за попередні періоди, в яких такий громадянин не підлягав загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі, за період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року). При цьому, сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму єдиного внеску, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановлених на дату укладення договору.

   Для укладання зазначеного договору таким особам необхідно подати до податкової інспекції за місцем проживання заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. З такою особою, після перевірки викладених у заяві відомостей органом доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

   Сплата єдиного внеску за попередні періоди здійснюється однією сумою протягом 10 днів з моменту підписання договору про добровільну участь і не може бути меншою за мінімальний страховий внесок.

   Прозвітувати про таку сплату необхідно протягом 30 календарних днів після закінчення строку дії договору про добровільну участь. Звіт слід надати згідно з додатком 6 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454.

Заповнення розрахункових документів при сплаті донарахованих податків, штрафів та пені

   Наказом Міндоходів від 22.10.2013 №609 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», передбачено, що до результатів проведеної контрольно – перевірочної роботи підрозділам податкового та митного аудиту враховуються наступні коди видів сплати:

- 130 – сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

- 131 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

- 134 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів податкового та митного аудиту (інші надходження);

- 354 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної невиїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

- 355 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної виїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту.

Віднині за продаж спирту без ліцензії – штраф 85 тис. гривень

   Згідно Закону України «Про контроль над обігом спирту і лікеро-горілчаних виробів» з 4 вересня 2014 року розмір штрафу, який може бути накладено на виробників спирту, що не мають відповідної ліцензії, зріс до 85 тис. гривень. Раніше неліцензійне виробництво спирту обкладалося штрафом у розмірі 8,5 тис. гривень.

   З 1,7 тис. грн до 17 тис. грн збільшений штраф за оптову та роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами без наявних ліцензій та за зберігання таких товарів на складах і у приміщеннях, не внесених до Єдиного реєстру. Використання неліцензованого касового апарату при продажу алкогольних та тютюнових виробів спричинить накладення штрафу в розмірі  10 тис. гривень.

   Штраф за використання нелегально вироблених спиртів при виробництві алкогольних напоїв збільшений з 8,5 тис. грн до 15 тис. грн, а за торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних до 1 тис. грн до 10 тис. гривень.

Вода, кава, чай за рахунок роботодавця

   Відповідно до роз’яснень ДФС України, вода, кава, чай, придбані за рахунок коштів роботодавця, що призначені для споживання в офісі будь-яким працівником та відвідувачем офісу, не можуть розглядатися як об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

   Зазначимо, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених Податковим кодексом для оподаткування прибутку підприємств.

   Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень Кодексу, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником податку. Тож,  вода, кава, чай, придбані за рахунок коштів роботодавця, що призначені для споживання в офісі будь-яким працівником та відвідувачем офісу не підлягають оподаткуванню ПДФО, як додаткове благо.

   Додамо, що протягом 9 місяців цього року херсонські роботодавці перерахували до бюджету більше 345 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Це, до речі, на 18 млн грн більше, ніж торік.

Херсонський бізнес крокує в ногу з часом

   Цього року до ДПІ у м. Херсоні надано понад 363 тис. податкових звітів від міських платників податків, в т.ч. 270 тис. звітів (або 74,4%) засобами телекомунікаційного зв’язку. Так, найбільш „сучасними” є місцеві платники ПДВ, які у 98% випадків звітують електронкою. Малий бізнес є менш комп’ютеризованим, тому лише половина звітів від них надійшла через Всесвітню павутину.

   Звіти про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (ЄСВ) через E-mail надішли від 75% платників внеску. Таким чином, переважна більшість херсонських представників бізнесу звітує в електронному вигляді.

   Зазначимо, що сьогодні електронна звітність – це вимога часу. Звітуючи електронкою платники податків не тільки економлять час і ресурси, але й значно полегшують процес адміністрування податків і зборів контролюючими органами.

Херсонські аптеки поповнили міську казну на 360 тис. гривень

   Відповідно до ст. 267 Податкового кодексу, суб’єкти господарювання, які провадять торговельну діяльність у пунктах продажу товарів, є платниками збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, у зв’язку з чим повинні придбати торговий патент.

   Разом з тим, аптека – це заклад охорони здоров'я, основним завданням якоо є забезпечення населення, закладів охорони здоров'я, підприємств, установ  та організацій лікарськими засобами шляхом здійснення роздрібної торгівлі. Таким чином, аптеки підпадають під критерії платників збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності.

   Нині, у ДПІ у м. Херсоні зареєстровано 26 суб’єктів господарювання, що мають 108 патентів на провадження роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Протягом січня-вересня цього року ці херсонські аптеки сплатили до міської казни понад 360 тис. грн збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності.

Юристи херсонської податкової у судах відстояли на користь держави майже 11 млн гривень

   Цього року фахівці юридичного відділу ДПІ у м. Херсоні здійснили правове супроводження у судах майже 700 справ різної категорії. Зокрема, юристи податкової інспекції, у порядку позовного провадження, подали до суду  понад 300 позовів про стягнення податкового боргу з боржників. Крім того, інспектори направили до адміністративного суду більше 40 подань про стягнення податкового боргу у порядку скороченого провадження.

   За результатами розгляду адміністративних справ судами стягнуто податкового боргу з боржників на суму майже 9 млн гривень. Ще 2 млн грн херсонські порушники податкового законодавства самостійно сплатили до бюджету за рішеннями суду.

   Таким чином, юристи податкової здійснили значний обсяг правової роботи, направленої на захист інтересів держави та наповнення бюджетів міста та країни.

Цього року херсонські податківці перевірили більше 400 ризикових підприємств

   Протягом січня-вересня цього року ревізори ДПІ у м. Херсоні провели 409 документальних перевірок підприємств міста. Всі підприємства віднесені до категорії ризикових.

   За підсумками перевірок аудитори зменшили заявлені суми ПДВ до відшкодування на 702 тис. грн, а також зменшили задекларовані збитки підприємств на суму понад 18 млн. гривень.

   Як наслідок херсонські порушники податкового законодавства сплатили до бюджету понад 13 млн грн донарахованих податків, штрафів та пені.

   Зазначимо, що відповідно до норм Податкового кодексу України, документальна перевірка має бути передбачена планом-графіком проведення перевірок. При цьому, до плану-графіку включаються виключно такі підприємства, які мають ризик щодо несплати податків та зборів або невиконання інших норм, передбачених податковим законодавством.

Міські перевізники заощадили понад 6 млн грн на сплаті ПДВ

   Цього року херсонські міські перевізники (крім таксі) заощадили 6,1 млн грн за рахунок звільнення від оподаткування ПДВ. Зазначимо, що це на 100 тис. грн більше, ніж минулого року.

   Нагадаємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України операції з постачання послуг, в тому числі і послуг з перевезення пасажирів, є об’єктом оподаткування ПДВ.

   Однак, згідно зі ст. 195 Податкового кодексу, операцій з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі), тарифи на які регулюються в установленому законом порядку, крім операцій з надання пасажирського транспорту в оренду (прокат), звільненні від оподаткування  ПДВ.