„Деклараційна кампанія 2015”.
Нагадаємо, що Деклараційна кампанія офіційно стартувала з 1 січня і триватиме до 1 травня цього року. Доходи громадян, отримані у вигляді дарунків, спадщини, призів тощо, підлягають оподаткуванню відповідно до норм податкового кодексу України.
Декларацію можна подати як у паперовому, так і в електронному вигляді. Детальну консультацію із питань декларування доходів громадян херсонці можуть отримати в Центрі обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні за адресою: вул. І. Кулика, 143а, вікно №7 або за телефоном 32-74-40.
В рамках „Деклараційної кампанії 2015” близько сімдесяти херсонців прозвітували податковій інспекції про отриманий у минулому році спадок. Загалом міські спадкоємці задекларували понад 8 млн грн доходів. Відповідно до норм Податкового кодексу, вони мають сплатити до бюджету більше 300 тис. грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).
Зазначимо, що один із декларантів отримав спадок у розмірі 2,3 млн гривень. Спадок був отриманий від родича, який не є членом сім’ї першого ступеня споріднення, тож підлягає оподаткуванню за ставкою 5%. Таким чином, декларант має сплатити до бюджету 114 тис. грн ПДФО.
Херсонцям відшкодували з бюджету майже 7 млн грн ПДВ
Цього року херсонський бізнес отримав на рахунки 6,9 млн грн у вигляді відшкодованого податку на додану вартість (ПДВ). В середньому, міським суб’єктам господарювання держава щомісяця відшкодовувала 2,3 млн грн ПДВ. Таку бюджетну компенсацію на свої рахунки отримали більше десятка херсонських підприємств.
Нагадаємо, Державна казначейська служба України щомісячно на своєму офіційному сайті публікує повний перелік суб'єктів господарювання, які отримали бюджетне відшкодування та зазначає суму такого відшкодувань.
Крім того, з 1 січня 2015 року законодавці зменшили кількість критеріїв для автоматичного відшкодування ПДВ.
На довірливості херсонців заробляють аферисти!
І знову за старе. Наразі в Херсоні активно орудують податкові шахраї. Вкотре, до ДПІ у м. Херсоні надійшла інформація, що зловмисники, телефонують міським підприємцям від імені посадовців податкової інспекції з проханням перерахувати кошти на відкритий у банку рахунок. Підставами таких прохань є „вирішення власних питань”.
В черговий раз заявляємо, що такі дії є провокацією з боку невідомих осіб, які задля легкої “наживи” намагаються виманити певні кошти, дискредитуючи податківців міста.
Переконливо просимо Вас, херсонці, не попадайтесь на гачки злочинців! Будьте обачні – не давайте ввести себе в оману. В жодному разі не погоджуйтесь виконувати подібні прохання!!! Якщо у вас вимагали гроші або ви стали свідком злочину – негайно звертайтеся до міліції особисто або за телефоном 102.
Як отримати електроні копії податкових накладних з ЄДРПН?
Відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних (ПН) та /або розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.
Покупці – платники податку мають можливість отримувати з ЄРПН електронні копії ПН, зареєстрованих в ЄРПН їхніми контрагентами.
Для цього платник має надіслати в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію ПН та саму ПН в електронному вигляді.
Податкова накладна, складена в електронному вигляді, яка отримана з ЄРПП покупцем, вважається такою, що отримана від постачальника, та є підставою для включення сум податку, зазначених у такій податковій накладній, до складу податкового кредиту відповідного звітного періоду.
Скільки коштує ліцензія на роздрібний продаж алкоголю
Відповідно до Закону України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем установлюється на кожний окремий, зазначений у ліцензії РРО (КОРО), що знаходиться у певному місці торгівлі.
Відповідно до ст. 15 Закону, плата за ліцензію на роздрібний продаж алкогольними напоями становить:
- у межах міста (селища чи села в межах території міста) – 8000 грн на рік;
- за межами міст обласного підпорядкування та м. Києва на відстані до 50 км, у місці торгівлі яке має торгівельні зали площею понад 500 кв. м – 8000 грн на рік;
- на території сіл і селищ – 500 грн на рік.
Нагадаємо, що з 01.07.2015 пиво вважається алкогольним напоєм, тож для роздрібної реалізації пива необхідно придбати ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем.
Як нараховується ЄСВ, якщо херсонець працює на 0,75 ставки?
Якщо база нарахування єдиного соціального внеску (ЄСВ) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, то сума ЄСВ визначається як добуток мінімальної заробітної плати на ставку ЄСВ, встановленої для відповідної категорії платника.
Таким чином, підприємство має нараховувати єдиний внесок виходячи із мінімальної заробітної плати. При цьому, утримання ЄСВ із доходу найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати.
Як приклад, розглянемо випадок, коли пересічний херсонець працює на підприємстві на 0,75 ставки (основне місце роботи), а заробітна плата становить 1000 гривень.
В такому випадку підприємство має сплати нарахований ЄСВ за ставкою 36,76% (ставка умовна) у розмірі 447,74 грн (1218,00?36,76%) – виходячи із мінімальної заробітної плати.
Натомість, ЄСВ із заробітної плати працівника буде утримуватись лише з фактично нарахованого доходу, за ставкою 3,6%, тобто виходячи із зарплати 1000 грн: ЄСВ утр. = 1000,00?3,6% = 36,00 гривень.
Такі вимоги встановлені Законом України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” та діють з 1 січня 2015 року.
Здав металобрухт – платитимеш податок!
Відповідно до норм Податкового кодексу України (ПКУ) доходи, отримані платником податку за зданий (проданий) ним брухт чорних металів, включаються до його загального місячного оподатковуваного доходу та оподатковуються на загальних підставах за ставками 15% та/або 20% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Так, згідно зі ст. 164 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу громадянина включаються суми винагород, виплат та інші доходи, крім доходів, які звільняються від оподаткування відповідно до ст. 165 ПКУ.
Враховуючи це, оскільки доходи, отримані платником податку за зданий (проданий) ним брухт чорних металів не входять до переліку доходів, визначених ст. 165 ПКУ, то такі доходи включаються до його загального місячного оподатковуваного доходу та оподатковуються на загальних підставах.
Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані перерахувати із таких доходів податок на доходи та військовий збір. Крім цього, податковим агентам необхідно подати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь громадян, а також суми утриманого з них податку до податкової інспекції за місцем свого розташування.
„ЗІР” про захист прав інтелектуальної власності
Коли дозволяється зміна маркування на товарах та їх упаковці?
Відповідно до ст. 402 Митного кодексу України (МКУ) у процесі здійснення митного оформлення допускається зміна ідентифікаційних знаків чи маркування на товарах або їх упаковці з метою усунення ознак порушень прав інтелектуальної власності за умови узгодження таких операцій з правовласником або на його вимогу. Такі операції здійснюються за рахунок правовласника або інших осіб за домовленістю з ними.
Зміна маркування на товарах та їх упаковках відбувається відповідно до Порядку взаємодії підрозділів митниці при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, що містять об’єкти права інтелектуальної власності.
За результатами проведення операцій, складається акт про відсутність ознак порушення прав інтелектуальної власності, який підписується посадовою особою контролюючого органу, правовласником та власником товару. Після підписання такого акта товар підлягає митному оформленню у встановленому законодавством порядку.
Більш детально з цим та іншими питаннями, пов’язаними із захистом прав інтелектуальної власності можна ознайомитись на веб-порталі ДФС у рубриці Загальнодоступний інформаційний ресурс „ЗІР”.
Один суб’єкт господарської діяльності у Херсоні обслуговує 8 містян
Станом на 1 березня 2015 року на обліку в ДПІ у м. Херсоні перебуває більше 41 тис. суб’єктів господарювання. Зокрема, в податковій інспекції зареєстровано понад 25 тис. фізичних осіб-підприємців, та близько 16 тис. юридичних осіб. Всі вони є представниками різних сфер діяльності – освіти, медицини, торгівлі, транспорту, державного управління, сфери розваг, побутового обслуговування тощо. І всі вони працюють, перш за все, на херсонців.
Враховуючи те, що на відповідний період чисельність населення у Херсоні становить майже 335 тис. осіб, тож в середньому кожен суб’єкт господарювання обслуговує 8 херсонців.
Зазначимо, що протягом цього року на податковий облік взято 158 суб’єктів господарювання, переважна більшість із яких (113) підприємці.
Крім того, до державного реєстру фізичних осіб – платників податків включено 1829 громадян, що вдвічі більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Херсонські бізнесмени стали більш обережними: до ДПІ у м. Херсоні надійшло 17 запитів на публічну інформацію
У переважній більшості дописувачі запитували інформацію про своїх контрагентів. Тобто, можемо відзначити, що міський бізнес не хоче співпрацювати із підприємствами, які ухиляються від сплати податків.
Зазначимо, що, серед іншого, у запитах херсонців підіймались також питання про можливість отримати копії втрачених звітів та довідок.
На всі запити податківці в межах своєї компетенції надали відповіді.
Довідково нагадаємо, що веб-портал ДФС України надає можливість бізнесменам отримати необхідну інформацію про своїх контрагентів за допомогою електронних сервісів: Дізнайся більше про свого бізнес-партнера; Анулювання реєстрації платників ПДВ; Реєстр платників єдиного податку; Реєстр страхувальників; Дані реєстру платників ПДВ.
Троє херсонців запропонували удосконалити роботу органів фіскальної служби
Протягом січня-лютого до ДПІ у м. Херсоні надійшло 12 звернень громадян.
У зверненнях херсонці 5 разів підіймали питання щодо перевірки діяльності бізнесменів, запитували про порядок нарахування податків та у 4 випадках про перевірку законності надання квартири в оренду сусідами.
Слід зазначити, що 3 листа від херсонців стосувались удосконалення роботи органів фіскальної служби.
Всі звернення херсонці розглянуті, відпрацьовані та прийняті до уваги. На кожен лист у встановлений законодавством терміни надано відповідь.