29 серпня — останній строк оплати податку на нерухомість
Цього року вперше було проведено нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для громадян та підприємців. Фахівці податкової інспекції Херсона провели великий обсяг роботи із визначення кола платників даного податку: від звірки даних з експлуатації кількості об’єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності громадян, до вручення потенційним платникам повідомлень-рішень про його сплату.
Наразі можна підвести попередні підсумки. Так, 40 херсонських власників нерухомості, яка підпадає під оподаткування, вже розрахувалися по своїм податковим зобов’язанням. До місцевого бюджету вони сплатили 40 тисяч гривень податку на нерухомість. Загалом до кінця місяця очікується надходження ще 10 тисяч гривень цього податку.
Сплатити податок на нерухомість необхідно до 29 серпня поточного року. Отже, у тих громадян та підприємців, які ще не розрахувалися із міською казною, є у запасі ще кілька днів.
Нагадаємо, що законодавством передбачено штрафні санкції за несплату та несвоєчасну сплату до бюджету. Тож бажаємо, щоб враження від сезону відпусток не були затьмарені цією обставиною. Довідки та додаткову інформацію можна отримати за телефонами: 32-74-38 та 32-74-85.
Кошти спрощенців, внесені на власний підприємницький рахунок, оподатковуються
Порядок визначення доходів для платників єдиного податку встановлено у статті 292 Податкового кодексу України. Так, доходом платника єдиного податку для підприємця є дохід, отриманий протягом звітного періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі.
До доходу не включаються отримані таким підприємцем-спрощенцем пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності громадянину та використовується в його господарській діяльності.
Також слід зазначити, що поточні банківські рахунки для громадян - резидентів поділяються на: поточні рахунки підприємців, які відкриваються для здійснення підприємницької діяльності та поточні рахунки громадян, які не є підприємцями (Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 №492).
Тобто, власні кошти, внесені на розрахунковий рахунок, який відкрито для здійснення підприємницької діяльності, включаються до доходу підприємця – платника єдиного податку.
Нагадуємо, що із роз’ясненнями на різну тематику можна ознайомитися Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), який розміщений на веб-порталі Державної фіскальної служби України.
Яким чином оподатковувати військовим збором доходи громадян?
Відповідно до пункту 16? підрозділу 10 розділу XX “Перехідних положень” Податкового кодексу України з 3 серпня 2014 року, тимчасово до 1 січня 2015 року, з доходів громадян стягується 1,5% - й військовий збір.
До доходів з яких утримується цей збір належать: доходи громадян у формі зарплати й інших доходів, які входять до фонду оплати праці найманих працівників, а також з поточних або компенсаційних виплат, які нараховуються у зв'язку з трудовими відносинами або цивільно-правовими договорами без вирахування єдиного соціального внеску, податкової соціальної пільги та податку на доходи фізичних осіб. Збір також буде стягуватися з виграшів у державну лотерею.
Наведемо умовний приклад розрахунку військового збору. Припустимо, що за серпень працівнику нараховано 2000 грн. зарплати, тоді з неї утримується:
- військовий збір – 30 грн. (2000*1,5%);
- єдиний соціальний внесок – 72 грн. (2000*3,6%);
- податок на доходи фізичних осіб – 289,2 грн. ((2000-72)*15%).
Тобто, працівник отримає на руки 1608,8 грн. (2000-30-72-289,2).
Рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 11011000 «Військовий збір» розміщені на субсайті Головного управління Міндоходів у Херсонській області в рубриці “Бюджетні рахунки”.
Міліціонери та військовослужбовці військовий збір не сплачують
Відповідно до Закону України від 31.07.2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу Україні та деяких інших законодавчих актів України» військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних, компенсаційних або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв’язку із трудовими відносинами після 3 серпня 2014 року за будь-які періоди. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.
Оподатковується військовим збором також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент (особа, яка нараховує чи виплачує дохід).
У той же час військовий збір не сплачується з доходу військовослужбовців, одержуваного у вигляді грошового забезпечення, оскільки він не відповідає визначенню заробітної плати, а військовослужбовці відповідно до законодавства не є найманими працівниками.
Це стосується і працівників органів внутрішніх справ, чиї зарплати також прирівняні до грошового забезпечення.
З серпня проценти на вклади у банку оподатковуються
З 1 серпня 2014 року проценти, нараховані на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. Незалежно від суми, яка розміщена на депозиті, нараховані проценти оподатковуються за єдиною ставкою — 15%.
Обов'язок із нарахування й сплати до бюджету, а також звітування за даним видом податку покладено на податкового агента (особу, яка нараховує такий дохід). Банки, які нараховують доходи у вигляді процентів, у розрахунку за формою № 1-ДФ будуть відображати загальну суму нарахованих у звітному періоді доходів та загальну суму утриманого з них податку. При цьому банкіри дотримуватимуться банківської таємниці. Адже, інформацію про суми коштів на банківських рахунках, нарахованих процентів, а також відомості про громадянина, якому вони нараховані, у розрахунку не зазначатимуть.
Механізм оподаткування процентів встановлено Законом України від 04.07.2014 № 1588-VII. Звертаємо вашу увагу, оскільки цей Закон набирає чинності з 1 серпня, то проценти нараховані за липень оподаткуванню не підлягають та у звіті не відображаються.
До міської казни надійшло майже 34 млн грн земельного податку
Цього року херсонські землевласники та землекористувачі сплатили 34,1 млн грн земельного податку. Із них 29,6 млн грн надішли від суб’єктів господарювання, інші 4,5 млн грн – від громадян.
Зазначимо, що серед підприємців платниками орендної плати є 543 особи, а земельного податку - 148. Земельний податок до місцевого бюджету надходить від 24609 мешканців Херсона.
Нагадаємо, що останній день сплати земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності – 29 серпня. Тож просимо підприємців та уповноважених осіб підприємств бути уважними та заздалегідь сплатити податок.
Акцизний податок: нові зміни
З 3 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31.07.2014 №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», яким внесені зміни, зокрема, й до акцизного податку. Так, тимчасово до 01.01.2015 акцизним податком обкладається “Паливо моторне альтернативне” за ставкою 99 євро за 1000 кг палива.
З 1 вересня 2014 року підвищаться ставки акцизу на тютюнову продукцію. Зокрема, мінімальне акцизне зобов’язання на:
- сигарети з фільтром - 304,11 грн (зараз 289,63 грн) за 1000 шт.;
- сигарети без фільтра - 133,35 грн (замість 127,00 грн) за 1000 шт.
З 1 листопада 2014 року акцизним податком обкладатиметься продукція, в якій вміст спирту 8,5% об’ємних одиниць і більше. Тобто, ті напої, які раніше класифікувались як продукти дієтичного харчування (слабоалкогольні) і не маркувались акцизними марками, відтепер, підпадають під категорію “алкогольних напоїв” з обов’язковим маркуванням марками акцизного податку.
Брухт чорних та кольорових металів тимчасово не оподатковується
Відповідно до Закону України № 584-VІІ «Про Митний тариф України» відходи та брухт чорних металів класифікуються за товарною позицією 7204.
Згідно з п. 23 підр. 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, до 1 січня 2015 року, від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401309000), а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Операції з вивезення в митному режимі експорту товарів, зазначених у цьому пункті, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
З цими та іншими новаціями податкового законодавства можна ознайомитись в інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), який розміщено на сайті Державної фіскальної служби України.
Херсонці 27 разів телефонували на гарячу лінію „Пульс” Міндоходів
З початку року на сервіс «Пульс» Міністерства доходів і зборів України надійшло 27 звернень від херсонських платників податків. Із них 8 звернень надійшли від представників підприємств, 14 – від підприємців та городян. Ще 5 звернень були аноніми.
Більшість звернень стосувалися надання довідок 22-ОПП та №3-ЄСВ, проведення перевірки підприємця, внесення відомостей в реєстр застрахованих осіб, неможливості реєстрації податкових накладних тощо.
Всі повідомлення були оперативно розглянуті та опрацьовані, про що кожного заявника повідомлено персонально.
Нагадаємо, що для підвищення ступеню довіри громадян Міндоходів України впровадило єдиний антикорупційний сервіс «Пульс» (044-284-00-07). Він є доступним клієнтам як податкової, так і митниці.
Цей сервіс попереджує труднощі в спілкуванні, некоректне ставлення, перевищення повноважень, неякісне обслуговування.
Митний режим транзит
Транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома органами доходів і зборів України або в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Переміщення товарів у митному режимі транзиту здійснюється як прохідний або внутрішній транзит, або каботаж.
Товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні:
- перебувати у незмінному стані, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування і зберігання;
- не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту;
- бути доставленими у орган доходів і зборів призначення до закінчення строку, визначеного статтею 95 цього Кодексу;
- мати неушкоджені засоби забезпечення ідентифікації у разі їх застосування.
Митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем органу доходів і зборів призначення.
Для завершення митного режиму транзиту особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, повинні бути представлені товари, поміщені у митний режим транзиту, та митна декларація або інший документ, визначена Митним кодексом України.
За порушення податкового законодавства херсонським бізнесменам довелося доплатити в бюджет понад 12 млн гривень
Протягом січня-липня цього року аудитори ДПІ у м. Херсоні провели та узгодили результати 72 планових комплексних документальних перевірок.
За їх результатами херсонські порушники податкового законодавства вже сплатили до бюджету понад 12,3 млн грн податків та штрафних санкцій. Крім того, ревізори ДПІ у м. Херсоні зменшили на 702 тис. грн заявлені до відшкодування з бюджету суми ПДВ, на 18 млн грн задекларовані збитки підприємств та на 3,4 млн грн задеклароване від’ємне значення між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту з ПДВ.
Зазначимо, що рівень узгодженості із платниками податків результатів перевірок складає 88%.
Також додамо, що всі підприємства, включені у 2014 році до плану-графіку перевірок, мають високі ступені ризиків щодо несплати податків. Тож сумлінним підприємствам, які вчасно та в повному обсязі виконують свої податкові зобов'язання, хвилюватися немає чого.
Через неуважність бухгалтера херсонський бізнесмен „влетів”на 20 тис. грн.
Днями, ревізори ДПІ у м. Херсоні провели документальну перевірку ПП „АА”. В ході перевірки податківці встановили, що підприємством під час придбання скрапленого газу у ТОВ „ДД” в 2013 році порушено вимоги правильності оформлення податкових накладних. Зокрема, в податкових накладних не були зазначені коди товарів згідно з УКТ ЗЕД.
Відповідно до ст. 201 Податкового кодексу одним із обов’язкових реквізитів податкової накладної є код товару згідно у УКТ ЗЕД. Перелік кодів товарів, до яких відноситься і скраплений газ відображено у ст. 215 Кодексу. Згідно із змінами і доповненнями до Податкового кодексу з 2013 року введені коди товару згідно з УКТ ЗЕД 2711190000 та 2711140000, які з 2013 року відносяться до підакцизних товарів.
Тож враховуючи викладене, ПП „АА” неправомірно включило до складу податкового кредиту вартість придбання скрапленого газу від ТОВ „ДД” загалом майже на 20 тис. гривень чим порушило ст. 201 Податкового кодексу.
За підсумками перевірки підприємцю донараховано суму ПДВ та відповідні штрафні санкції.