Податковий календар. 20 березня 2015 року – останній день подання звітності
ДПІ у м. Херсоні нагадує, що 20 березня 2015 року є останнім днем подання:
- податкової декларації з ПДВ за лютий;
- декларації акцизного податку за лютий;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ роботодавцями за лютий;
- заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІІ кварталу 2015 року;
- податкової декларації з плати за землю за лютий.
Податковий компроміс - шанс розпочати бізнес-життя з чистого аркушу
З 17 січня в Україні запроваджено процедуру податкового компромісу, яка триватиме протягом 90 календарних днів. Останній термін для прийняття рішення щодо участі у такій процедурі та подання необхідних документів до органу фіскальної служби – 16 квітня 2015 року.
Податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 Податкового кодексу. Участь платників у податковому компромісі може бути лише добровільною.
Представник бізнесу, який вирішив скористатися таким компромісом, має право подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість. У цих розрахунках платник визначає суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток та/або суму завищення податкового кредиту з податку на додану вартість.
У разі досягнення податкового компромісу платнику доведеться віддати до бюджету 5% від суми заниженого ним податкового зобов’язання, а інші 95% - вважатимуться погашеними. Важливо, що штрафи та пеня не нараховуються.
Електронне адміністрування ПДВ
З 1 лютого в Україні запроваджено тестовий режим системи електронного адміністрування ПДВ. Херсонські платники ПДВ детальну консультацію з питань роботи системи електронного адміністрування ПДВ можуть отримати за тел. 32-74-54, 32-74-52.
Плюс 8 млн грн на допомогу армії з Херсону
З початку року херсонці перерахували до державної скарбниці майже 8 млн грн військового збору. Загалом, із початку запровадження військового збору херсонці віддали на поліпшення обороноздатності українського війська майже 27 млн гривень.
З 13 березня 2015 року набули чинності зміни до положень Податкового кодексу, які регулюють функціонування військового збору.
Зокрема, передбачене звільнення від оподаткування військовим збором доходів, які згідно з розділом ІV Податкового Кодексу не включається до загального оподатковуваного доходу громадян (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою).
Таким чином, зазначений збір не справляється, зокрема, із вартості спадщини та дарунків, отриманих від членів сім’ї першого ступеня споріднення (від батьків до дітей).
Місцеві податки та збори принесли у міську казну майже 20 млн гривень
Відповідно до норм Податкового кодексу України, з 2015 року до місцевих податків та зборів належать єдиний податок, податок на майно, туристичний збір та збір за місця для паркування транспортних засобів.
Так, перелічені податки та збори цього року принесли до бюджету Херсона майже 20 млн. гривень.
Зокрема, протягом січня-лютого до міської казни надійшло понад 19,5 млн грн єдиного податку. Майновий податок приніс місцевій громаді майже 93 тис. гривень. Місцеві збори додали до казни 284 тис. гривень.
Додамо, що відповідно до норм Бюджетного кодексу України, до місцевих бюджетів зараховуються також, у передбаченій законодавством пропорції, окремі загальнодержавні податки, зокрема: податок на доходи фізичних осіб, податок на прибуток підприємств, акцизний податок з роздрібного продажу, рентні платежі та екологічний податок.
“Чорна” зарплата – це відсутність здобутків але значний перелік втрат
Виплата заробітної плати у «конвертах» та нелегальні трудові відносини є одними із самих ганебних явищ суспільного розвитку та серйозною загрозою для економіки в цілому.
Основним джерелом наповнення місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб. Тому, аби завтра мати якісне медичне обслуговування та належний рівень освіти й культури, сьогодні надзвичайно важливим є вжиття заходів, спрямованих на викриття фактів порушень податкового законодавства стосовно виплати зарплати. Проблема виплати зарплати «у конвертах» стосується як працедавця, так і працівника, й держави. Тому, щоб викорінити цю проблему, потрібно об’єднати зусилля всіх зацікавлених осіб.
Прагнення працедавців економити на фонді оплати праці зустрічає згоду працівників отримувати “тіньову” зарплату. Люди, які погоджуються отримувати таку зарплату, сприяють розвитку тіньових схем, позбавляють себе соціальної захищеності та наражають себе на неприємності. Від власної байдужості «трудові нелегали» втрачають трудову пенсію, відпускні за час відпустки, суму індексації заробітної плати у зв’язку зі зростанням цін, лікарняні, декретні виплати, отримання банківських кредитів тощо.
Більше того, такі працівники повністю беззахисні перед роботодавцем. Адже домовленість про розмір “чорної” зарплати жодним чином не зафіксовано, і роботодавець сплачує зарплату доти, доки на те його воля. Звернувшись по захист своїх прав, наприклад, до суду, працівник не матиме підтвердження дійсного розміру своєї заробітної платні.
Тож вкотре звертаємося до херсонців: не будьте байдужими, подбайте про власне майбутнє вже сьогодні!
Хочеш купити валюту – отримай спочатку довідку у податковій
Відповідно до постанови Правління НБУ №161 від 03.03.2015 року, пакет документів, що подається до Національного банку України для підтвердження можливості як купівлі, так і перерахування іноземної валюти, має також містити довідку Державної фіскальної служби України про відсутність у резидента заборгованості з податків, зборів, платежів.
Норма стосується імпортерів, зокрема, імпортних контрактів з попередньою оплатою на суму понад 50 тис. доларів.
Подібні нововведення запроваджені з метою вжиття заходів щодо удосконалення контролю за відтоком коштів, зменшення тиску на валютний ринок України та посилення фінансової дисципліни клієнтів банків.
Акцизний податок із переобладнаних авто
З 1 січня цього року запроваджено акцизний податок на імпортовані вантажні транспортні засоби, що переобладнуються у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок.
Нормами Податкового кодексу передбачено, що датою виникнення податкових зобов’язань у разі такого переобладнання авто є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху.
При цьому, акцизний податок сплачується власником такого автомобіля не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного такого авто.
Херсонський бізнес віддав до Держскарбниці 34,5 млн гривень ПДВ
Така сума податку на додану вартість надійшла до державного бюджету протягом січня-лютого цього року. Треба сказати, що цей показник на 2,2 млн гривень перевищує надходження цього податку у січні-лютому минулого року.
До слова з 1 лютого запроваджено тестовий режим електронного адміністрування ПДВ. За даними Державної казначейської служби України у системі електронного адміністрування ПДВ відкрито рахунки понад 229900 платникам. Відтепер ПДВ, зазначений платником у декларації до сплати, буде списуватися із цих рахунків Державною казначейською службою автоматично.
З метою перерахування коштів із власного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ херсонським платникам цього податку слід заповнювати реквізити отримувача в платіжних дорученнях таким чином: у полі «Отримувач» заповнювати назву платника; у полі «Код» заповнювати код за ЄДРПОУ платника; у полі «Банк отримувача» заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»; у полі «Код банку» заповнювати «899998»; у полі «№ рахунку» заповнювати номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий у Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.
Поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповняти згідно із вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004 № 22. Наприклад, *;101;; ПДВ за лютий 2015р. ТОВ “А” (код за ЄДРПОУ 10000000);;;.
До бюджету надійшло 283 тис. грн екологічного податку
Протягом січня херсонські бізнесмени сплатили до бюджету майже 283 тис. грн екологічного податку. Зазначимо що у Херсоні екологічний податок сплачують понад півтисячі місцевих підприємств.
Нагадаємо, що платниками цього податку є суб'єкти господарювання, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:
- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;
- скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;
- розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання);
- утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
Херсонець „привіз” 2,5 млн грн із-за кордону
Днями у ДПІ у м. Херсоні активізувалась чергова хвиля декларування херсонських мільйонів. Ще два херсонця показали свої минулорічні мільйонні статки.
Зокрема, у понеділок, 16 березня до податкової Херсона завітали два мільйонери. На двох вони задекларували понад 3,6 млн грн доходів, із яких податкові агенти утримали 1,4 млн грн податку на доходи фізичних осіб.
Треба сказати, що один із декларантів заробив свої доходи за кордоном (2,6 млн грн), інший - в Україні, у вигляді дивідендів (понад 1 млн грн).
Таким чином, з початку цього року в Херсоні нараховується вже 5 офіційних мільйонерів, які задекларували 16,1 млн гривень і сплатили до бюджету понад 2,2 млн грн ПДФО.
Сервісне обслуговування в ЦОП у м. Херсоні оцінили 55 тис. відвідувачів
Цього року до Центру обслуговування платників (ЦОП) при ДПІ у м. Херсоні вже завітали понад 55 тис. відвідувачів з Херсона, АР Крим, Луганської та Донецької областей. Загалом їм було надано понад 4,5 тис. адміністративних послуг та більше 50 тис. інформаційних послуг.
Зокрема, за вказаний період було видано 2517 карток платників податків, більше сотні документів про взяття на облік, понад 250 витягів з реєстру платника єдиного податку, зареєстровано більше 300 книг обліку розрахункових операцій тощо.
Відвідувачі встигали не лише отримати консультації, довідки, витяги чи сплатити податки, а й прийняти участь у щомісячному анкетуванні щодо оцінювання рівня діяльності ЦОП. Загалом, було опитано понад 450 городян, які у переважній більшості залишися задоволеними діяльністю податківців.
Херсонці написали податковій 11 листів
Протягом січня до ДПІ у м. Херсоні надійшло 5 звернень громадян та 6 запитів на публічну інформацію.
У зверненнях херсонці тричі підіймали питання щодо перевірки діяльності бізнесменів, а також запитували про порядок нарахування податків та перевірку законності надання квартири в оренду сусідами. Відповіді на 4 таких листа вже надано. Ще одне звернення наразі відпрацьовується.
Крім того, протягом першого місяця цього року до податкової інспекції зайшло 6 запитів на публічну інформацію. Більшість із них стосувалась прохання надати інформацію про контрагентів, копії звіту та довідки. Відповіді на всі запити надані у встановлені законодавством терміни.