>
< Управління праці та соціального захисту населення інформує:
08.09.2014 14:55 Вік: 10 yrs
Категорія: Новини

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області інформує:


Херсон спрямував на обороноздатність країни 2,6 млн. гривень військового збору

   Таку суму в серпні додали до державного бюджету майже 3,5 тисячі херсонських роботодавців і представників бізнес-середовища.

   З метою інформування херсонців про запровадження військового збору податківці провели велику роботу. Зокрема, рахунки для сплати цього збору та іншу необхідну роз’яснювальну інформацію розмістили у Центрі обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні, у засобах масової інформації, у мережі Інтернет. А головне - проводили співбесіду з кожним потенційним платником цього збору.

   Результатом роботи податківців є надходження зазначеної суми збору до бюджету. Окремо слід відзначити активну позицію представників бізнес-середовища Херсону, які з розумінням виконують свій громадянський і економічний обов’язок перед державою, і перед захисниками незалежності та єдності нашої країни.

   Тож сподіваємося, що надходження від військового збору, підсилять обороноздатність нашої країни та стануть ще одним кроком на шляху до перемоги

Чи оподатковується військовим збором матеріальна допомога?

   Для оподаткування матеріальної допомоги вирішальним є приналежність цих коштів до фонду оплати праці. Адже серед доходів із яких справляється військовий збір є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику згідно з трудовими відносинами; винагород за цивільно-правовими договорами.

   Тож, матеріальна допомога, що має систематичний характер, надана всім або більшості працівників, належить до фонду оплати праці (п. 2.3.3. Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 №5) оподатковується військовим збором.

   Якщо матеріальна допомога має разовий характер, надається підприємством окремим працівникам у зв’язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання, то такі виплати не відносяться до фонду оплати праці та не оподатковуються військовим збором.

Військовий збір, утриманий із працівників філії, сплачується за місцерозташуванням головного підприємства

   Нормами Бюджетного кодексу України (БКУ) передбачено, що військовий збір належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.

   Одночасно, відповідно до статті 161 Податкового кодексу України (ПКУ) нарахування, утримання та сплата військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статті 168 ПКУ. Нормою цієї статті передбачено, що податок на доходи, нарахований працівникам неуповноваженого відокремленого підрозділу юридична особа, перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого неуповноваженого відокремленого підрозділу.

   Однак, вищезазначена норма регламентує порядок перерахування податку до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, зазначена в статті 168 ПКУ норма не може бути виконана для військового збору.

   Тобто, підприємство перераховує військовий збір як за себе, так і за неуповноважений відокремлений підрозділ до бюджету за своїм місцем розташування.

Херсонські міндоходівці податки не тільки збирають, а й повертають

   Впродовж 8 місяців 2014 року податковою знижкою скористалися майже 1300 херсонців. Вони отримали на свої рахунки 1,3 млн гривень податку на доходи фізичних осіб. Найбільш «популярною» витратою, включеною до декларації з метою зменшення оподатковуваного доходу за 2013 рік, є плата за навчання. Зокрема, нею скористалися 917 херсонців або 71% від загальної кількості декларантів. Загалом їм повернуто 825 тис. гривень податку або 63% всіх повернутих коштів.

   Нагадаємо, що правом на податкову знижку можуть скористатися також громадяни, які понесли витрати у вигляді: відсотків, сплачених за користування іпотечним кредитом; пожертвувань неприбутковим організаціям; оплати допоміжних репродуктивних технологій; страхових платежів і пенсійних внесків недержавному пенсійному фонду; оплати за переобладнання автомобіля для використання біопалива та будівництва доступного житла. З метою отримання податкової знижки за звітний 2013 рік громадяни можуть подавати декларацію впродовж усього року.

   За детальною інформацією звертайтеся до Центру обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні, вікно № 7 або за телефоном 32-74-40.

Цифровий підпис – престижний атрибут сучасного бухгалтера

   Електронна податкова звітність значно спрощує роботу як бухгалтера, так і податкового інспектора. Адже цей спосіб подання звітності не потребує паперів, громіздких архівів, біганини та очікування у чергах. Для налагодження такої звітності потрібен лише комп‘ютер, відповідне програмне забезпечення та вихід в мережу Інтернет. Та навіть, якщо у бізнесменів немає виходу до Всесвітнього павутиння, електронну звітність можна відправити, сидячи за чашкою кави у будь-якому Інтернет-кафе. Через короткий проміжок часу податковий інспектор опрацює цей документ, внесе до реєстру та архіву.

   Для підпису та захисту електронної звітності необхідно лише безкоштовно отримати електронний цифровий підпис. Він є електронним аналогом звичайного підпису на папері, надає інформацію про особу, що підписала документ, та дозволяє переконатися, що сам документ не був змінений після підписання. Термін його дії – два роки.

   Чекаємо Вас із понеділка до п'ятниці з 9 до 18 години (перерва з 13 до 1345) за адресою: м. Херсон, вул. І. Кулика, буд. 143а, Центр обслуговування платників, каб. №25, тел. 32-74-99.

   Наразі, у серпні майже 700 представників бізнес-середовища отримали в Центрі обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні 1,5 тисячі посилених сертифікатів електронного цифрового підпису.

Втрачені первинні документи необхідно відновити

   Склад витрат та порядок їх визначення встановлено розділом ІІІ Податкового кодексу України. Згідно з цими нормами до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності.  Відтак, саме первинні документи є підставою для підтвердження витрат, здійснених платником. Обов’язковість ведення та зберігання передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів. Витрати не підтверджені відповідними платіжними та іншими первинними документами не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку.

   Тому у разі втрати, знищення або пошкодження зазначених документів платник податку зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово заявити про це до податкової інспекції. Відновити втрачені документи слід протягом 90 календарних днів з дня подання заяви до контролюючого органу. Заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов’язань за звітний податковий період. Якщо платник податку не подасть у такий строк заяву та не поновить визначений строк втрачених документів, то не підтверджені відповідними документами витрати не включаються до витрат та розрахунку об’єкта оподаткування. Також, на суму несплаченого податку нараховується пеня в розмірі 120% облікової ставки Нацбанку України.

Громадяни, які виїжджають жити за кордон – подають декларацію про доходи

   За 8 місяців цього року 139 херсонських іммігрантів подали декларації про майновий стан і доходи. Відповідно податківці видали їм 139 довідок про відсутність податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб. Таку довідку необхідно пред'явити під час оформлення документів для виїзду на постійне місце проживання за кордон, зокрема, надавати до органів митного контролю під час перетину кордону і є підставою для проведення митних процедур. 

   Нагадаємо, що стаття 179 Податкового кодексу України зобов'язує громадян - резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, подати декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за своєю податковою адресою. Строк її подання - не пізніше 60-ти календарних днів, що передують виїзду за кордон.

   У свою чергу орган податкової служби протягом 30 календарних днів з дня отримання декларації визначає податкове зобов’язання платника податку та надсилає йому податкове повідомлення, а у разі відсутності податкових зобов’язань – видає відповідну довідку.

   Звертаємо увагу, довідка про сплату та відсутність податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб має обмежений строк дії, а саме - 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.

Із України без письмового декларування можна вивезти до 10000 євро готівкою

   Громадянин незалежно від віку має право ввозити в Україну та вивозити за межі України готівку в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10000 євро, без письмового декларування органу доходів і зборів. Під поняттям «валюта» у Митному кодексі розуміється валюта України та іноземна валюта.

   У разі переміщення валюти з порушенням встановленого порядку проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, ст. 471 Митного кодексу передбачене накладення штрафу в розмірі 1700 грн з конфіскацією товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України.

   Крім того, у разі якщо переміщення валюти було вчинено з ознаками приховування від митного контролю, передбачено штраф у розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

   Порядок переміщення готівки через митний кордон України встановлено Інструкцією, затвердженою постановою Правління Нацбанку України від 27.08.2008 №148.

Херсонські бізнесмени сплатили 1,4 млн грн за користування надрами

   Саме таку суму сплатили за 8 місяців цього року платники за користування надрами. Їх на обліку в ДПІ у м. Херсоні перебуває 72 підприємства та 13 підприємців. До державного та місцевого бюджету спрямовано порівну — по 700 тис. гривень.

   Слід зазначити, що ресурсні платежі є як джерелом поповнення бюджетів усіх рівнів, так і важливим важелем для стимулювання раціонального використання і охорони природних об'єктів.

   Нагадаємо, що з 03.08.2014 Законом України від 31.07.2014 № 1621, збільшено ставки плати за користування надрами для природного газу, який реалізується не для потреб населення. Також, тимчасово до 1 січня 2015 року, підвищено плату за користування надрами для видобування корисних копалин.

За використання води херсонські підприємці з початку року сплатили майже 1,6 млн. гривень

   З початку року суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території Херсону, перерахували до бюджетів різних рівнів понад 1,58 млн грн збору за спеціальне користування водними ресурсами. У середньому від херсонських бізнесменів-водокористувачів до бюджетів усіх рівнів надходить 200 тис. грн цього збору щомісячно.

   Нагадаємо, що відповідно до статті 326 Податкового кодексу України збір за спеціальне використання води обчислюється щоквартально наростаючим підсумком з початку року. У зв’язку зі змінами, внесеними антикризовим Законом від 31.03.2014 №1166, декларацію з цього збору слід складати, використовуючи дві ставки: ту, яка діяла до 1 квітня 2014 року та нову, яка вступила в дію з 1 квітня цього року.

   Збір обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води водних об'єктів з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок збору та коефіцієнтів.

   Обсяг фактично використаної води обчислюється водокористувачами самостійно на підставі даних первинного обліку згідно з показаннями вимірювальних приладів.

Розбіжності даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для перевірки

   Норми Податкового кодексу України зобов'язують продавця — платника податку на додану вартість (ПДВ) надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

   Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

   Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.