>
28.10.2021 15:22 Вік: 2 yrs
Категорія: Новини


ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНИТОРИНГУ ТА ЗОВНІШННЬОЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В ТЕРИТОРІАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ (НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ) СУВОРОВСЬКОГО РАЙОНУ м. ХЕРСОНА У 2021 РОЦІ.

Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», управлінням праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні проведено зовнішню оцінку якості надання соціальної послуги «догляд вдома», яка надається відділенням соціальної допомоги вдома територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Херсона, за 2021 рік. В ході проведення оцінки застосовувалися методичні рекомендації з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки  якості соціальних послуг».

Зовнішня  оцінка якості соціальних послуг проводилася  комісією, склад якої затверджено наказом начальника управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради № 59 від 17 вересня 2021року «Про створення комісії для проведення зовнішньої оцінки  якості надання соціальних послуг» з 20 вересня 2021 року по 04 жовтня 2021 року. Метою зовнішньої оцінки є визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам та потребам отримувачів, удосконалення організації послуг, що надаються територіальним центром Суворовського району. При проведенні зовнішньої оцінки  якості надання соціальних послуг застосувались показники якості соціальної послуги такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

Зовнішня оцінка проводилась шляхом аналізу анкетування отримувачів послуги, проведеного під час внутрішнього оцінювання, опитування отримувачів послуги (у т.ч. телефонного), анкетування соціальних робітників та вивчення документації: особових справ отримувачів послуг, журналу перевірок, скарг та подяк. В анкетуванні та опитуванні взяли участь 200 отримувачів соціальної послуги догляд вдома. Отримувачі повністю задоволенні соціальною послугою догляду вдома  згідно з проведеним анкетуванням, телефонними опитуваннями, співбесідами. На час проведення моніторингу від отримувачів соціальної послуги догляд вдома надійшло 11 подяк.  Спостерігаються позитивні зміни у емоційному, психологічному та фізичному стані отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом  коли соціальна послуга не надавалася відмітили 200 осіб (100% від загальної кількості опитаних). Оцінка результатів аналізу опитування отримувачів соціальної послуги догляду вдома показує позитивну тенденцію у процесі надання соціальної послуги догляду вдома, задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги (отримано задовільні відгуки стосовно організації  та надання соціальної послуги догляду вдома), дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених  у Державному стандарті соціальних  послуг.

 Проблемні питання отримувачів соціальної послуги догляду вдома розглядаються у встановлені законодавством терміни. Здійснюється оперативне реагування на скарги отримувачів соціальної послуги та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послуги вдома. В ході перевірки роботи соціальних робітників, проведення зовнішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг було зафіксовано 2 скарги щодо заміни соціальних робітників зі сторони підопічних, які позитивно вирішені в найкоротші терміни з врахуванням бажань їх самих.

Проаналізувавши анкети отримувачів соціальної послуги догляду вдома, можна зробити висновок, що такі показники, як своєчасність, результативність, повага до гідності отримувача соціальної послуги повністю задовольняють потреби отримувачів на 100%.

     При вивченні документації визначено що всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома та відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальної послуги. Визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюються з урахуванням ступеня його індивідуальних  потреб. Ступінь індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у її наданні визначається на основі шкали оцінки можливості виконання елементарних дій та шкали оцінки можливості виконання складних дій. Індивідуальний план складається й узгоджується з кожним отримувачем соціальної послуги.

         Рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається Територіальним центром протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувачем соціальної послуги або його законним представником до управління праці та соціального захисту населення. Складання індивідуального плану здійснюється протягом 5 календарних днів з дати звернення оримувача соціальної послуги або його законного представника. Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома  соціальним працівником проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану. Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на півроку. З усіма громадянами, що приймаються на обслуговування укладаються договори відповідно до затвердженої форми з дотриманням вимог. Всі договори щодо надання соціальної послуги догляду вдома підписані у двосторонньому порядку. Всі звернення щодо отримання соціальних послуг догляду вдома розглянуто і вирішено.  Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників з надання соціальної послуги по догляду вдома узагальнений статус  відповідає встановленому рівню-«добре».

У відділенні соціальної допомоги вдома працює 23 соціальних робітника, серед яких було проведено анкетування. За результами анкетування усі соціальні робітники задоволені своєю роботою, обрали свою професію свідомо та не планують змінювати професію. Соціальні робітники забезпечені спецодягом, миючими засобами, канцелярськими товарами, антисептичними засобами, гумовими рукавичками, захисними масками. Щороку для соціальних робітників проводиться обов’язковий медогляд відповідно вимогам Державного стандарту соціальної послуги догляд вдома. Соціальні робітники відділення соціальної допомоги вдома, які безпосередньо надають соціальну послугу, щоденно проводили самооцінку своєї діяльності. Результати самооцінки регулярно (щотижнево) обговорювалися на виробничих нарадах та отримали оцінку «добре».    

 Значна увага приділяється внутрішній оцінці якості надання соціальних послуг: проводяться перевірки роботи соціальних робітників, працівників, спостереження за процесом надання соціальних послуг, опитування отримувачів соціальних послуг тощо. Спостереження за процесом надання соціальної послуги догляду вдома відбувається шляхом планових та позапланових перевірок роботи соціальних робітників на дільниці, які фіксуються в журналі перевірки роботи соціальних робітників. З березня 2021 року по травень 2021 року було проведено 22 перевірки.

              Соціальна послуга догляду вдома у відділенні соціальної допомоги вдома надається  громадянам на платній та безоплатній основі. Тариф на платні соціальні послуги розробляється та затверджується наказом директора територіального центру, який  переглядаються у разі істотних змін діяльності територіального центру. З березня 2021 року по травень 2021 року на платній основі соціальні послуги отримали 23 громадянина.

В приміщенні територіального центру є інформаційні куточки, стенди, дошка оголошень, тощо, з якими відвідувачі можуть ознайомлюватись самостійно.

Матеріально-технічна база територіального центру знаходиться на задовільному рівні. Територіальний центр розташований в центрі міста зі зручним транспортним сполученням. Приміщення й кабінети знаходяться в одноповерховому приміщенні. Біля сходинок є кнопка виклику персоналу та табличка «Брайля». В секторі очикування є місця для сидіння на 6 осіб. В приміщенні розташовані інформаційні стенди. Інформацію про роботу та заходи  надається для розміщення на сайт  Суворовської районної ум. Херсоні ради.

Маючи оцінку якості надання соціальних послуг «добре» у відділенні соціальної допомоги вдома плануються заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальної послуги догляду вдома за наступними напрямками:

-продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями  з метою надання їм необхідної допомоги;

-своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги;

-продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальну послугу догляд вдома;

-продовжувати відповідну роботу з працівниками установи щодо підвищення якості соціального обслуговування отримувачів послуг;

- продовжувати дотримуватися вимог та показників якості, встановлених Державним стандартом соціальної послуги  догляд  вдома;

-розташовувати на інформаційному стенді актуальну інформацію з питань надання соціальних послуг та соціального захисту населення;

-проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг, щодо надання соціальної послуги.

 

 

Начальник управління праці та

соціального захисту  населення 

Суворовської районної

 у м. Херсоні ради                                                                        Алла БЕЗКОРОВАЙНА