Роз’яснення стосовно опіки та піклування
над повнолітньою особою.
* Опіка та піклування встановлюються з метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів малолітніх, неповнолітніх осіб, а також повнолітніх осіб, які за станом здоров'я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов'язки (ст.55 Цивільного кодексу України).
* Визнання повнолітньої особи недієздатною/обмежено дієздатною, встановлення опіки/піклування та призначення опікуна/піклувальника здійснюється лише рішенням суду (п.1, 2 ст.60 ЦКУ).
* Опіка або піклування встановлюються за місцем проживання фізичної особи, яка потребує опіки чи піклування, або за місцем проживання опікуна чи піклувальника (ст.62 ЦКУ).
* Опіка встановлюється над повнолітніми особами, які судом визнані недієздатними.
* Фізична особа може бути визнана судом недієздатною, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними.
* Опіка над недієздатною особою встановлюється судом строком до 2 років. Якщо після завершення 2 років, продовжують існувати обставини, що послугували підставою для визнання особи недієздатною та призначення їй опікуна, то особа, що здійснювала опіку, може звернутись до суду повторно.
* Піклування встановлюється над особами дієздатність яких обмежена.
Суд може обмежити цивільну дієздатність фізичної особи, якщо вона страждає на психічний розлад, який істотно впливає на її здатність усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними та якщо вона зловживає спиртними напоями, наркотичними засобами, токсичними речовинами, азартними іграми тощо і тим ставить себе чи свою сім'ю, а також інших осіб, яких вона за законом зобов'язана утримувати, у скрутне матеріальне становище.
* Також зазначаємо, що обов'язки з опіки та піклування опікунами та піклувальниками виконуються безоплатно (п.4.12 Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999р. №34/166/131/88).
* Опікуном або піклувальником може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю та лише за її письмовою заявою. Опікун або піклувальник призначаються переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов'язки опікуна чи піклувальника. (п.2,3,4 ст. 63 ЦКУ).
* Відповідно до п. 3.2 Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999р. №34/166/131/88 опікунами (піклувальниками) не можуть бути особи, які:
· визнані в установленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними;
· перебувають на обліку або лікуються в психоневрологічних та
наркологічних закладах;
· раніше були опікунами чи піклувальниками та з їх вини опіку
чи піклування було припинено;
· позбавлені батьківських прав;
· інтереси яких суперечать інтересам осіб, що підлягають опіці
чи піклуванню;
· засуджені за скоєння тяжкого злочину.
Як оформити опіку або піклування жителям Центрального району?
Для визнання особи недієздатною/обмежено дієздатною майбутній опікун має подати відповідну заяву до Херсонського міського суду Херсонської області (м. Херсон, вул. В.Примаченка, 6/29). Суд приймає відповідне рішення щодо недієздатності або обмеження дієздатності лише за результатами судово-медичної експертизи.
Суд призначає опікуна або піклувальника на підставі подання від органу опіки та піклування – виконавчого комітету Центральної районної у м. Херсоні ради (ст. 56, п.1,2 ст. 60 ЦКУ).
Видача особі подання про можливість призначення її опікуном або піклувальником повнолітньої недієздатної особи або особи, цивільна дієздатність якої обмежена, є адміністративною послугою, для отримання якої майбутній опікун після відкриття судом провадження у справі, не чекаючи проведення судово-психіатричної експертизи та визнання особи недієздатною/обмежено дієздатною, звертається до органу опіки та піклування виконавчого комітету Центральної районної у м. Херсоні ради (м.Херсон, вул. В. Примаченка, 8, каб.12) з наступним пакетом документів:
· заявою до виконавчого комітету Центральної районної у м. Херсоні ради;
· рішенням про визнання потенційного підопічного недієздатною особою або про обмеження його цивільної дієздатності (у разі, якщо потенційний підопічний вже має такий правовий статус, але не має опікуна або потребує його заміни, тощо);
· ухвалою суду про відкриття провадження у справі;
· копіями паспортів потенційного опікуна / піклувальника і підопічного (з пред’явленням оригіналу);
· витягом про зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб (потенційного опікуна / піклувальника та підопічного);
· висновком про стан здоров’я потенційного опікуна / піклувальника;
· витягом про відсутність судимості потенційного опікуна /піклувальника (має бути повний, не скорочений);
· довідкою про дохід з місця роботи потенційного опікуна / піклувальника за останні 6 місяців або декларацією про доходи за останній рік, для пенсіонерів – копією пенсійного посвідчення, для непрацюючих – довідкою з центру зайнятості;
· копіями документів, які підтверджують родинні відносини потенційного опікуна / піклувальника та підопічного (за наявності родинних відносин);
· заявами повнолітніх членів сім’ї, які проживають разом із потенційним опікуном / піклувальником про надання згоди на призначення його опікуном / піклувальником;
· копією правовстановлюючого документа, що підтверджує право власності підопічного на майно (у разі наявності майна);
· довідкою із закладу охорони здоров’я (якщо підопічний перебуває на лікуванні).
Після отримання заяви та пакету документів на опрацювання, спеціаліст опікунської ради проводять обстеження матеріально-побутових умов проживання потенційного підопічного в присутності майбутнього опікуна.
Доцільність або недоцільність призначення особи опікуном надається до суду представником органу опіки та піклування у вигляді висновка.
Після наявності у суду висновку експертизи та подання від органу опіки та піклування, за результатами проведеного судового засідання, суд приймає рішення. Рішення суду набирає законної сили протягом 30 днів з його проголошення.
Мешканцям Суворовського району!
Відповідно змін до Розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 08.05.2023 № 214 «Про внесення змін до обласної програми соціального захисту людей похилого віку, осіб з інвалідністю, підтримки сім’ї, утвердження гендерної рівності та протидії торгівлі людьми на 2020-2024 роки», члени сімей цивільних осіб, які загинули, та цивільні особи, які отримали поранення під час обстрілів на території, де ведуться / велися бойові дії у період військової агресії Російської Федерації проти України після 24 лютого 2022 року, мають можливість отримати допомогу.
Для отримання більш детальної консультації необхідно звернутись до управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради за адресою: м. Херсон, вул. Маяковського, 8 кабінет № 19, або за телефоном : 223224, +38(066:-447-92-36.
Однією з форм реабілітаційних заходів є надання реабілітаційних послуг. На сьогодні передбачено 2 механізми фінансування заходів з реабілітації осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету.
Для забезпечення дитини реабілітаційними послугами згідно постанови КМУ від 27.03.2019 № 309 один з батьків дитини з інвалідністю або її законний представник подають до управління за місцем реєстрації або фактичним місцем проживання дитини заяву про направлення її до реабілітаційної установи за формою, затвердженою Мінсоцполітики та копії документів: паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу одного з батьків дитини, супроводжуючої особи або її законного представника; свідоцтва про народження дитини або паспорта громадянина України, що посвідчує особу дитини; індивідуальної програми реабілітації, що видана ЛКК лікувально-профілактичного закладу; виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, затвердженою МОЗ; документа, який підтверджує статус дитини-сироти/дитини, позбавленої батьківського піклування (для дитини-сироти/дитини, позбавленої батьківського піклування); одного з передбачених Податковим кодексом України документів з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків дитини, одного з її батьків (законного представника), супроводжуючої особи (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті громадянина України).
Для отримання реабілітаційних послуг відповідно до постанови КМУ від 19.01.2022 №31 отримувач або його законний представник подає заяву про отримання комплексних реабілітаційних (абілітаційних) послуг за формою, затвердженою Мінсоцполітики, у якій зазначаються відомості щодо: індивідуальної програми реабілітації, виданої МСЕК, ЛКК державного або комунального закладу охорони здоров’я (для дітей з інвалідністю); висновку ЛКК державного або комунального закладу охорони здоров’я з рекомендаціями стосовно надання послуг (для дітей віком до трьох років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності); паспорта громадянина України, для іноземців та осіб без громадянства – довідки про звернення за захистом в Україні / посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту / посвідчення біженця / паспортного документа іноземця та посвідки на тимчасове проживання або посвідки на постійне проживання, свідоцтва про народження (для дітей віком до 14 років); документа із зазначенням даних щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків або паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) отримувача; документа про освіту (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації); висновку ЛКК державного або комунального закладу охорони здоров’я чи рішення ВЛК (для осіб, визначених в абзацах шостому і сьомому статті 4 Закону України “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”) (пункт 5 Порядку № 31).
Одноразова матеріальна допомога особам, які постраждали від торгівлі людьми
Ст. 1 Закону України «Про протидію торгівлі людьми» та Постановою КМУ від 23.05.2012 року № 417 «Про затвердження Порядку встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми» визначено, що особа, яка вважає себе постраждалою від торгівлі людьми, має право звернутися із заявою за місцем перебування до місцевої держадміністрації про встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми.
Допомога виплачується особі, якій встановлено статус постраждалої від торгівлі людьми відповідно до Постанови КМУ від 25.07.2012 року № 660 «Про затвердження Порядку виплати одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми» за місцем проживання (перебування) у розмірі трьох прожиткових мінімумів для відповідної категорії осіб (діти віком до шести років; діти віком від шести до 18 років; працездатні особи; особи, які втратили працездатність), установлених на момент звернення.
Для отримання матеріальної допомоги особа або законний представник подає разом із заявою такі документи:
· копію довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від
торгівлі людьми;
· копію пільгового посвідчення;
· копію довідки про участь в АТО;
· копію документа, що посвідчує особу та ідентифікаційний код;
· копію документа, що підтверджує непрацездатність особи (у разі потреби).
За більш детальною інформацією звертайтесь до управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м.Херсоні ради, вул. Б.Мозолевського, буд.3, каб.8. Тел. 26-69-65, ел.адреса syvzax@ukr.net.
(діти з інвалідністю, особи з інвалідністю, діти-сироти, особи, які постраждали від аварії на ЧАЕС, переселенці зі сходу, учасники бойових дій (АТО, ООС))
Навчально-реабілітаційним закладом вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут» надається можливість здобуття за спеціальностями «Облік і оподаткування», «Економіка», «Економічна кібернетика», «Комп’ютерні науки», «Фінанси, банківська справа та страхування», «Соціальна робота», «Психологія» на основі базової загальної середньої освіти (9 кл.), повної загальної середньої освіти (11кл.). Також на базі освітнього ступеня бакалавра, спеціаліста, магістра надається можливість здобуття другої вищої освіти без здачі ЗНО. Навчальний заклад запрошує всіх бажаючих навчатись на денній, заочній та дистанційній формі здобуття освіти на державній та контрактній основі. Зараховані на навчання до інституту (студенти з інвалідністю І-ІІІ груп та діти з інвалідністю до18 років) забезпечуються стипендією та знаходяться на державному утриманні (безкоштовне чотирьохразове харчування, цілодобова медична допомога). В коледжі встановлено міжповерховий підйомник, перехідна галерея з навчального корпусу до гуртожитку, створено безбар’єрне середовище, що дає можливість навчатись особам з числа маломобільної групи населення. Контактні дані навчально-реабілітаційного закладу вищої освіти: вул. Годованця, буд. 13, м. Кам’янець-Подільський, Хмельницька обл., 32300, тел. (03849) 3-26-51, email: kp-peti@ukr.net, posek.km.ua (https://posek.km.ua/).
ЧИМ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬСЯ
- протезно-ортопедичні вироби, в тому числі ортопедичне взуття;
- спеціальні засоби для самообслуговування та догляду;
- засоби для пересування;
- допоміжні засоби для особистої рухомості, переміщення та підйому;
- меблі та оснащення;
- протези молочної залози, ліфи для кріплення протезів
У зв’язку зі змінами у законодавстві для подачі документів на забезпечення ТЗР місце реєстрації заявника не має значення.
За більш детальною інформацією звертайтеся у відділ з питань соціального захисту населення за адресою: м.Херсон, вул.Б.Мозолевського, буд.3, каб.8, тел. 26-69-65, ел.адреса: syvzax@ukr.net.
За 11місяців 2021 року для забезпечення ТЗР звернулося 407 осіб. З них:
- особи з інвалідністю від загального захворювання – 205;
- діти з інвалідністю – 94;
- особи з інвалідністю з дитинства – 31;
- особи похилого віку та жінки після мастектомії – 71;
- особи з інвалідністю внаслідок війни – 4, у т.ч. 1 учасник АТО ;
- особи з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва – 2;
Управлінням соціального захисту населення Суворовської районної у місті Херсоні ради здійснено автоматичний розрахунок субсидії на опалювальний період 2021–2022 р.р. Триває прийом документів для призначення субсидії на опалювальний період для громадян, яким згідно законодавства не було призначено субсидію в автоматичному режимі. Для отримання субсидії з 01 жовтня 2021 року документи необхідно надати до 30 листопада 2021 року.
У зв'язку з погіршенням епідеміологічної ситуації з COVID-19 та введенням «червоної зони» у Херсонській області, пропонуємо надавати документи для призначення субсидії поштою або в електронному вигляді через сайт Мінсоцполітики.
Консультації щодо призначення субсидії або державної допомоги можна отримати за телефоном 22-33-35. Адреса управління соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради: вул. Маяковського, 8.
Список електронних сервісів:
Система призначення допомоги при народженні дитини – http://e-services.msp.gov.ua/
Система попередньої реєстрації документів для призначення житлової субсидії – http://subsidii.mlsp/gov.ua/
Електронна послуга «Муніципальна няня» – http://e-nanny.ioc.gov.ua/
Комплексна електронна послуга «Е-малятко»: допомога при народженні дитини та допомога багатодітним сім'ям – http://e-nanny.ioc.gov.ua/
По 309 постанові на 31.12.2022
По 309 постанові на 15.02.2022
По 309 постанові на 15.01.2022
По 309 постанові на 01.01.2022
По 309 постанові на 15.03.2021
По 309 постанові на 15.04.2021
По 309 постанові на 15.05.2021
По 309 постанові на 15.06.2021
По 309 постанові на 15.07.2021
По 309 постанові на 15.08.2021